شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: مردم در انتظار مهار التهاب بازار ارز هستند و احیای ارزش ریال، بلکه وعده مسئولان محقق شود.

اما دیروز پس از نزدیک به یک هفته درج‌نشدن قیمت ارز روی تابلوی صرافی‌ها و خانه‌نشینی سفته‌جویان، دلال‌های ارزی بازگشتند و صرافی‌ها دلار آمریکا را تا 3200تومان هم قیمت زدند. هیچ کدام از مسئولان نسبت به این اتفاق واکنشی نشان ندادند و بیم آن می‌رود درصورت غفلت، باردیگر قیمت ارز رو به افزایش گذارد.

سکوت معنادار محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی ایران به اتفاقات 10روز اخیر هم قابل تأمل است هرچند شمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد دو روز پیش وعده مهار قیمت ارز را تکرار کرده است. دیروز خبرگزاری مهر گزارش داد:روز شنبه صرافی‌های واقع در حدفاصل میدان فردوسی تا چهارراه استانبول - مرکز ارزفروشان تهران- در اقدامی هماهنگ قیمت‌های جدید ارز و سکه را روی تابلوهای خود درج کرده‌اند.

البته برخی از این صرافی‌ها از خریدوفروش ارز خودداری کرده و برخی دیگر فقط اقدام به خرید ارزکردند. این گزارش می‌افزاید: حضور دلالان و سفته‌بازان در این محدوده برخلاف روزهای گذشته که پلیس امنیت حضور داشت، قابل توجه بود به‌طوری‌که حتی برخی از آنها به‌صورت آشکارا مبادرت به خرید و فروش ارز می‌کنند. بر این اساس، قیمت هردلار آمریکا که تا هفته گذشته 2850تومان روی تابلوی صرافان درج شده بود، دیروز شنبه 3290تومان درج شد. همچنین قیمت هر یورو 4350تومان، هرپوند انگلیس 5380تومان و هر درهم امارات 910تومان اعلام شد.

کد خبر 187708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز