چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

ایلام: منازل طرح مسکن مهر به ‏راهی بدون بازگشت در شهرستان ‏دهلران تبدیل شده و نحوه اجرای ‏این طرح برای مردم آزاردهنده شده ‏است؛ به‌نحوی که منازل در اغلب ‏موارد برای زندگی شهرنشینان ‏مناسب نیست.

مسکن مهر - دهلران

به گزارش مهر، ‏شش سال از زمان شروع پروژه ‏مسکن مهر در این شهرستان ‏می‌گذرد و هنوز از دو هزار و ‏‏32واحد آن حتی یک واحد هم ‏تحویل مردم نشده است‎. بیشتر ‏مردم این شهرستان از نحوه ساخت هم رضایت ندارند چراکه بیشتر ‏آنها معتقدند که مسکن مهر در این ‏شهرستان که دمای هوای آن از ‏‏50درجه عبور می‌کند چطور در ‏منازل آپارتمانی زندگی کنند و ‏شاید یکی از دلایل اصلی ‏عدم‌استقبال مردم از منازل مهر در ‏این شهرستان این باشد.‏ این در حالی است که شهرستان ‏دهلران استعداد و ظرفیت ساخت ‏بیش از دو هزار واحد را به‌صورت ‏ویلایی دارد چون زمین‌های بکر و ‏هموار در این شهرستان به قدری ‏است که نیاز به ساخت منازل ‏آپارتمانی در این شهرستان نبود و ‏حال با گذشت شش سال از اجرای ‏پروژه مسکن مهر و کمک ‏‏30میلیونی دولت برای به سرانجام ‏رساندن این منازل مردم رغبتی ‏برای پرداخت آورده حداقل پنج ‏میلیون تومانی خود ندارند و خیلی ‏از افراد از منازل مهر انصراف داده‌اند ‏و رفتند و عده‌ای هم به‌خاطر ‏پرداخت نشدن آورده یک میلیونی ‏خود از سوی تعاونی‌ها گرفتار ‏شده‌اند‎.

بی‌توجهی های‎ ‎مسئولان ‏به بافت شهری و شرایط جغرافیایی ‏این شهرستان در ساخت مسکن ‏مهر موجب کناره‌گیری افراد شده ‏است‎.‎البته بهزاد علیزاده فرماندار ‏شهرستان دهلران در جلسه شورای ‏اداری این شهرستان با انتقاد شدید ‏از روند کار در مسکن مهر از ‏مسئولان مرتبط خواست هرچه ‏سریع‌تر چاره‌ای برای حل مشکل ‏این منازل بیندیشند‎. ‎‏ وی گفت: ما ‏در طرح مسکن مهر مشکل اساسی ‏داشتیم که در دو سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ‏تصمیمات خوبی اتخاذ شد چرا که ‏سهم آورده از 22/5میلیون تومان ‏به 25میلیون تومان افزایش یافت و ‏برای پیشبرد کار تصمیماتی گرفته ‏شد و خیلی از تعاونی‌های کم کار را ‏کنار گذاشتند و قراردادها سه‌جانبه ‏شدند‎.

‏ وی اظهار داشت: امسال هم ‏وزیر راه و شهرسازی برای 900‎واحد مشاغل آزاد پنج میلیون ‏تومان به‌صورت امانی کمک کردند ‏و قرار بر این شد که این مبلغ در ‏زمانی که افراد آورده خود را دادند، ‏پرداخت شود‎. این مسئول افزود: از ‏ابتدای امسال جلسات زیادی برای ‏حل مشکلات مسکن مهر در ‏شهرستان برگزار شده و مصوبات ‏خوبی برای به سرانجام رساندن آنها ‏به تصویب رسیده است و این ‏مصوبات نیازمند پیگیری است اما ‏متأسفانه پیگیری صورت نگرفته که ‏این متوجه دستگاه‌های ذی‌ربط ‏همانند راه و شهرسازی، ‏بانک مسکن و وزارت تعاون، کار و ‏رفاه اجتماعی است‎. وی افزود: ‏فرمانداری از هیچ کمکی دریغ ‏نخواهد کرد و امیدواریم که ‏مدیرکل راه و شهرسازی ‏برای حل مشکل مسکن مهر ‏همکاری کند‎.‎

مسکن مهر پناهگاه گنجشک‌ها ‏

اگر به محل مسکن مهر دهلران ‏بروید خواهید دید که فقط صدای ‏گنجشک‌ها در آن به گوش می‌رسد ‏و انگار سال‌هاست این طرح تعطیل ‏مانده است‎. توقف کار و ‏غیراستاندارد بودن برخی از ‏قسمت‌های طرح کاملا مشهود است ‏و در بعضی از واحدها به جای ‏سیمان از گچ استفاده شده است که ‏استحکام کافی ندارند و از سوی ‏دیگر منازل کارمندی به جای ‏استفاده از نما، جلوی ساختمان را ‏با رنگ سفید پوشانده‌اند و دلیل ‏آن هم مشخص نیست.‏

کد خبر 187387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز