معاون رئیس سازمان صدا وسیما در مراسم تودیع پورمحمدی؛ مدیر شبکه سوم سیما ضمن تجلیل از عملکرد وی در این شبکه این تودیع را رفتن از سنگری به سنگر دیگر تعبیر کرد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه 3 سیما

همزمان با نامه‌ای که هنرمندان در راستای حمایت از علی اصغر پورمحمدی خطاب به ضرغامی نوشتند، در آیینی با حضور معاون سیما، مدیر جدید شبکه سه سیما معرفی شد. در این آیین که مدیران شبکه‌های سیما نیز حضور داشتند مجید زین‌العابدین به‌عنوان مدیر جدید شبکه سه سیما معرفی و از تلاش‌های علی‌اصغر پورمحمدی مدیر سابق این شبکه قدردانی شد. براساس حکم دیگر دارابی، پورمحمدی به‌عنوان مشاور عالی معاون سیما برگزیده شد. معاون سیما، زین‌العابدین را نیز مدیر جوان و با انگیزه توصیف و ابراز امیدواری کرد مدیر جدید شبکه سه، با همراهی همه مدیران حوزه سیما آثار ارزنده ارائه کند و بر افتخارات شبکه بیفزاید و شبکه سه سیما را جذاب‌تر و دیدنی‌تر کند.

مدیر سابق شبکه سه سیما در این آیین با سپاس از حسن نظر و اعتماد رئیس رسانه ملی و معاون وی در امور سیما و همراهی‌های مدیران شبکه‌های سیما، در دوران تصدی مدیریت شبکه سه سیما، از تلاش‌های صادقانه و همراهی‌های مجدانه مدیران و همکارانش در شبکه سه سیما، قدردانی کرد و از معاون سیما و مسئولان مربوط خواست همچون گذشته از مدیران و دست‌اندرکاران شبکه سه و تولیدات تلویزیونی آنها حمایت کنند تا این شبکه به سوی آینده بهتر پیش رود. وی یادآور شد که سیاست شبکه سه تاکنون همراهی با مخاطب و جلب توجه او به شبکه بوده است. مدیر جدید شبکه سه سیما نیز گفت: با کمک و راهنمایی‌های معاون سیما و مدیران ارشد این معاونت و تلاش مدیران و برنامه‌سازان شبکه سه، این، شبکه جذاب، دیدنی تر و پرمخاطب‌تر خواهد شد. مجید زین‌العابدین قبل از این، قائم‌مقامی شبکه سه سیما را برعهده داشته و نیز مسئولیت‌های متعددی ازجمله مدیریت طرح و برنامه شبکه سه، سرپرستی گروه معارف این شبکه، سرپرست گروه اجتماعی شبکه خبر و دبیری شورای راهبردی شبکه سه سیما را در کارنامه رسانه‌ای خود دارد. وی تحصیل‌کرده مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی است.

هنرمندان خواستار بازگشت مدیر شبکه سه شدند

هنرمندان تلویزیونی با انتشار نامه‌ای خواستار بازگشت علی‌اصغر پورمحمدی به تلویزیون شدند. به گزارش فارس جمعی از هنرمندان طراز اول تلویزیون با صدور نامه‌ای خطاب به ریاست سازمان صداوسیما خواستار بازگشت این مدیر توانمند به تلویزیون شدند. در این نامه آمده است: «در شرایطی که این همه هجمه فرهنگی و در زمانه‌ای که جنگ نرم نخستین و اصلی‌ترین سلاح ویرانگر دشمن است بر باور مردم سرزمین مقدس ما و در این شرایط سخت که اتحاد و همدلی برای مقابله با انواع تهاجم‌های طراحی شده فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اساس ماندگاری و پیروزی ماست، تودیع بی‌هنگام مدیریت دلسوزی که رسانه را می‌شناسد و اعتماد اصحاب و کارگزاران هنر را با خود دارد همه ما را دچار اندوه و یأس کرده است. از شما که شناخت‌تان از یاران صدیق انقلاب و تشخیص‌تان از توانایی مدیران رسانه ملی بی‌گفت‌وگو و بی‌نظیر است درخواست داریم تا اجازه رفتن را به مدیری که در این عرصه، بی‌همتاست ندهید و رسانه ملی را از توانایی جناب آقای دکتر علی اصغر پورمحمدی محروم نکنید».

به چنین مدیرانی در تلویزیون نیاز داریم

سیروس مقدم یکی از امضا‌کنندگان این نامه با ابراز تأسف نسبت به رفتن علی اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه سه سیما، خاطرنشان کرد: خبر را که شنیدم بشخصه بسیار متأسف و شوکه شدم. این کارگردان که سریال‌های «رستگاران»، «ریحانه‌»، «نرگس‌» و... را در دوران مدیریت علی اصغر پورمحمدی کارگردانی کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: سریال «رستگاران» در اوج اتفاقات سال 88در زمان مدیریت آقای پورمحمدی ساخته شد. همچنین سریال نرگس را در زمان مدیریت ایشان ساختیم که نخستین ملودرام 90قسمتی شبانه بود؛ ضمن اینکه کارهای دیگری را نیز در خدمت ایشان بودم. سیروس مقدم درباره‌ علی‌اصغر پورمحمدی گفت: حسن مدیریت، شجاعت و درایت و استفاده از هنرمندان حرفه‌ای وبه کارگیری سیاست‌های درست در نهایت خروجی‌ای را ایجاد می‌کرد که به نفع تلویزیون و نظام بوده است و باعث می‌شد شبکه‌های گرم و پربیننده و جذاب داشته باشیم و جوانانی که احتیاج به برنامه‌های داخلی دارند، چه در حوزه ورزشی و چه در حوزه سریال، برنامه‌های سرگرمی و میزگرد، پای تلویزیون خودمان بنشینند.

درست‌ترین رسالت شبکه‌های تلویزیونی همین است و چنین مدیرانی باید مورد حمایت ما هنرمندان قرار بگیرند. او با اشاره به همکاری‌های اخیرش با شبکه اول سیما، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر با شبکه سه سیما همکاری نداشتم اما همواره این شبکه را به‌عنوان رقیب شرافتمند و جذاب در کنار شبکه‌های دیگر می‌دیدم که در آن سعی شده با تولید کارهای جذاب، مخاطب را پای تلویزیون نگه دارد. این کارگردان سپس به برنامه‌های پرمخاطب شبکه سه سیما در دوران مدیریت علی‌اصغر پورمحمدی اشاره کرد و افزود: حیف است برنامه به‌روزی مثل «90» به شکل و شمایل دیگری بیفتد یا تعطیل شود؛ این اتفاق باعث می‌شود که تلویزیون ما بخش عمده‌ای از مخاطبان جوانش را از دست بدهد. برای خود من به‌عنوان کسی که سال‌هاست برای تلویزیون کار می‌کنم و هیچ شبکه‌ای برایم فرق نمی‌کند و تلویزیون را یکپارچه متعلق به مردم می‌دانم، معتقدم که هر چقدر شبکه‌های ما قدرتمندتر حرکت کنند به نفع نظام و صداوسیماست و آقای پورمحمدی در تحقق این امر موفق بودند. کارگردان سریال‌های «تا ثریا»، «زیرهشت»، «دیوار»، «پایتخت»، نرگس و ریحانه در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی علی اصغر پورمحمدی اشاره کرد و گفت: آقای پورمحمدی مدیر موفق و صریحی بود که در بسیاری از موارد خیلی بی‌پرده و تند اشکالات مرا یادآور می‌شد و در مواقعی که لازم بود مرا تشویق می‌کرد و بموقع از سریال‌هایی که به نفع تلویزیون و نظام بود، حمایت می‌کرد.

او گفت: به چنین مدیرانی در تلویزیون نیاز داریم و وقتی خبر رفتن ایشان را از شبکه سه سیما شنیدم، با اینکه مدت دو ـ سه سال است با شبکه سه سیما کار نمی‌کنم، اما وظیفه خود می‌دانستم در این خصوص اظهارنظر کنم. این کارگردان تلویزیون در پایان گفت: من به‌عنوان یک عضو از خانواده بزرگ تلویزیون که جزء کوچکی از آن محسوب می‌شوم، با احساس همدردی و دلسوزی این حرف‌ها را می‌زنم و هم‌اکنون هم به‌عنوان جزء کوچکی از شبکه اول سیما، در تدارک ساخت سریال «پایتخت» هستم.

ضرغامی به پورمحمدی نامه نوشت

سید عزت‌الله ضرغامی (رئیس سازمان صداو سیما) در نامه‌ای از خدمات علی اصغر پورمحمدی (مدیر سابق شبکه سوم سیما) قدردانی کرد. در متن نامه ضرغامی آمده: «اینک که فرصت متفاوتی برای خدمت شما در رسانه ملی فراهم شده است، لازم می‌دانم از زحمات ارزشمند شما در مدت مدیریت شبکه سوم سیما تشکر کنم. خدمات جنابعالی کم نظیر است و ماندگار. بدون تردید در تاریخ مبارزه و جنگ نرم ملت سرافراز ایران با استکبار، اقدامات فراوان و مؤثر شما سهم قابل توجهی را به‌خود اختصاص داده است. امیدوارم در فرصت جدید، ماموریت‌های محوله را به خوبی و با انگیزه مضاعف مدیریت و پیگیری کنید.»

کد خبر 187385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز