یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان که گفت رئیس جمهور نباید در جامعه التهاب ایجاد کند، گفت:اگر با فحش به رئیس مجلس مشکلات اقتصادی حل شود ما آمادگی داریم روزی دو جین فحش به ما بدهند.

لاریجانی علی

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی در جلسه علنی مجلس در اخطاری با استناد به اصل 122 قانون اساسی گفت: طبق این اصل رئیس جمهور تمامی اختیارات و وظایف قانون اساسی را به عهده دارد و در برابر ملت و رهبری و مجلس و مسئولان پاسخگوست. اما ایشان در مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود تمامی مشکلات را به سایر دستگاه‌ها منتقل کردند و همه را محکوم نمودند.

وی ابرازعقیده کرد: رئیس جمهور به گونه‌ای برخورد کرد که انگار مسئول اجرایی کشور نیست. در کنار این اتفاق شما (لاریجانی) و هیات رئیسه که وظیفه‌ حفظ شان نمایندگان را دارید متاسفانه هیچ‌گونه عکس‌العملی در این خصوص انجام ندادید به طوری که در جامعه این موضوع منعکس شده است که تمامی مشکلات به مجلس برمی‌گردد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه «موضوعات مطرح‌شده توسط رئیس‌جمهور تنها فرافکنی بود» اضافه کرد: واقعیت مطلب این است که رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور می‌باشد. ایشان باید در مقابل تمامی اتفاقات کشور به ویژه بحث گرانی‌ها، ارز و مشکلات مختلف پاسخگو باشد. نه این که قوه قضاییه، مجلس، خبرگزاری‌ها و سپاه پاسخگو باشند.

نعمتی خاطر نشان کرد:‌ با توجه به مسائل ایجاد شده در جامعه از هیات رئیسه درخواست دارم که واقعیت موضوع را انعکاس دهد چرا که نمایندگان حداقل بیش از 20 جلسه در موضوعات مختلف همچون بحث گرانی‌های مرغ، گندم، گوشت، شیر وارد عمل شده و به دولت کمک کردند پس نباید مجلس را محکوم به کارشکنی نمود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت ابرازعقیده کرد: رئیس جمهور نباید در جامعه التهاب ایجاد کند. از این رو خواهش می‌کنم که این اخطار را به رای بگذارید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار با بیان این که این اخطار پاسخ دارد و احتیاج به رای‌گیری ندارد گفت: مجلس در این رابطه با توجه به شرایط کشور با طمانینه عمل کرد.

وی افزود: با توجه به این که شرایط اقتصادی کشور متلاطم است مجلس وقت خود را صرف حل مسائل کشور کرد و در این رابطه کار صحیحی انجام داد. این افتخاری است که مجلس وقتش را صرف امور دیگری نکرد.

لاریجانی افزود:‌ نمونه‌ آن بحث امروز استیضاح وزیر ورزش و امور جوانان بود که نمایندگان نه این که ایرادی به عملکرد وزیر ورزش نمی‌دانستند اما با توجه به شرایط گفتند که اولویت را به مسائل اقتصادی می‌دهیم و وقت مجلس را صرف این امور می‌کنیم. این افتخاری است که مجلس درک درستی از شرایط دارد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: مجلس جلسات مختلفی با دولت به صورت علنی و غیر علنی برای پیگیری مسائل مردم گذاشت که تمامی اقدامات از سر دردمندی بود. نگاه مجلس نگاهی طبیبانه به حل مسائل بود.

لاریجانی خاطر نشان کرد:‌ حال اینکه در مصاحبه‌ای مطالبی به مجلس و رئیس مجلس گفته شده و تحقیر شده و یا فحشی داده شود، خیلی شما نگران نباشید اگر با فحش به رئیس مجلس مشکلات اقتصادی حل شود ما آمادگی داریم که روزی دو جین فحش به ما بدهند صبح و ظهر و شب تا مشکلات اقتصادی را حل کنند. شما خیلی نگران نباشد.

لاریجانی گفت: ما به این چیزها عادت‌ کرده‌ایم ولی وقت خود را صرف حل مسائل کنید. این اخطار را جزء مصادیق اخطار برای رای گیری نمی‌دانم.

کد خبر 187087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز