همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت ترافیک گفت: با وجود گذشته ۴ ماه از سال هنوز ریالی از اعتبارات مصوب حوزه حمل و نقل از سوی دولت پرداخت نشده که امیدواریم اعتبارات مترو و اتوبوسرانی به موقع و به طور کامل پرداخت شود تا در روند توسعه خطوط و همچنین خدمات رسانی به شهروندان خللی ایجاد نشود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، مهندس مسعود رنجبریان با بیان این مطلب افزود: براساس قانون امسال دولت در بخش عمرانی مترو باید ۲۷۴ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کند که با وجود گذشت ۴ ماه از سال در این بخش باید یک تخصیص سه ماهه صورت می‌گرفت اما هیچ اعتباری در این بخش تخصیص نیافت.

وی ادامه داد: همچنین در بخش یارانه بلیت مترو، سهم دولت ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است و با توجه به اینکه یارانه بلیت صرف هزینه‌های جاری می‌شود باید این تخصیص به صورت ماه به ماه باشد اما در این ردیف از اعتبارات نیز ریالی به مترو تهران پرداخت نشده است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری همچنین در خصوص اعتبارات مصوب شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: در بودجه امسال کل کشور، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای یارانه بلیت اتوبوسرانی‌های کل کشور در نظر گرفته شده است که سهم تهران با توجه به میزان جابه جایی‌ها حدود یک سوم از این رقم، یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان است اما تاکنون از این ردیف اعتبارات نیز چیزی از سوی دولت تخصیص نیافته است. در بخش عمرانی اتوبوسرانی نیز واگذاری و نوسازی اتوبوس باید توسط دولت صورت گیرد که در سال جدید هیچ اتوبوس جدیدی از طریق وزارت کشور به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت وارد نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود گذشت ۴ ماه از سال در هیچ یک از ردیف‌های اعتباری حوزه حمل و نقل از سوی دولت تخصیصی صورت نگرفته است گفت: در مقابل شهرداری تهران از طرفی امسال باید ۶۵۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی مترو هزینه کند که با حمایت مدیران ارشد شهرداری تهران و با توجه به اولویت دار بودن توسعه متروی تهران، تاکنون ۴۳۴ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی و ۱۲۸ میلیارد تومان به صورت نقدی، در این بخش پرداخت نموده است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در بخش یارانه‌های بلیت مترو و هزینه‌های بهره برداری مترو نیز ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه شهرداری تهران مصوب شده که بر اساس سیاست ادامه خدمت رسانی مناسب به شهروندان محترم تهرانی تا کنون بیش از ۵۲ میلیارد تومان در این بخش تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در بخش یارانه بلیت اتوبوسرانی نیز ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که از این رقم حدود ۷۱ میلیارد تومان تاکنون توسط شهرداری تهران پرداخت شده است.

رنجبریان با بیان اینکه برای تسویه بدهی‌های گذشته این شرکت هم حدود ۳ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده گفت: در بخش عمرانی اتوبوسرانی هم ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس دوکابین و برقی در بودجه شهرداری تهران مصوب شده که از این ردیف اعتبارات هم تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس‌ها توسط شهرداری پرداخت شده و ۵۰ دستگاه اتوبوس هم اکنون در حال ترخیص از گمرک هستند.

کد خبر 179407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز