دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه سیاسی: ضیافت افطاری دولت دهم و مجلس نهم، یکشنبه شب، اگر چه با استقبال 200 نفری نمایندگان مجلس نهم همراه شده بود اما جلسه سخنرانی رئیس مجلس و رئیس‌جمهور خالی از حاشیه نبود و برخی نمایندگان معتقدند در این جلسه صحبت‌ها یکطرفه ایراد شده است.

لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌گوید که در این جلسه روح تفاهم و همکاری بین دولت و مجلس و عزم این دو قوه برای حل مشکلات با همراهی مردم و ایستادگی در برابر دشمنان حاکم بود، اما جلسه‌ای که به سخنرانی اقتصادی رؤسای دو قوه و گزارشی از سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گذشت با تذکر اعتراضی یک نماینده همراه بود. محمد اسماعیل نیا عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به خبرگزاری مهر گفته است در جلسه مشترک دولت و مجلس یکی از نمایندگان استان اصفهان از اینکه برگزاری این جلسات نتیجه‌ای برای مردم ندارد انتقاد کرده است.

او با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان کمتر فرصت اظهارنظر و بیان مسائل را داشته‌اند، گفته است در این جلسه یکی از نمایندگان به رئیس‌جمهور گفت که مردم انتظار دارند مشکلاتشان حل شود. به گفته وی، رئیس‌جمهور هم در پاسخ به این اظهارات گفت: من نوکر مردم هستم ما به‌طور جدی مسائل را دنبال می‌کنیم تا مشکلات مردم حل شود.

جلسه دولت و مجلس البته سخنران دیگری هم داشت که جنس سخنانش با مسائل اقتصادی این روزهای مجلس خیلی عجین نیست. علی نیکزاد که این روزها همراه رئیس‌جمهور و در آخرین سال فعالیت دولت دهم مشغول افتتاح پروژه‌های مسکن مهر است و از قضا از او به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخابات آینده هم یاد می‌شود، یکشنبه شب در حضور 200 نماینده گزارشی از وضعیت مسکن مهر ارائه داد.

طبیعی است که در فرصت اندک یک ضیافت افطاری، سخنرانی ریاست دو قوه، و قرائت گزارش‌های اقتصادی فرصت را برای اظهارنظر سایر نمایندگان باقی نمی‌گذارد. از همین رو هم بود که جعفر قادری به‌عنوان یکی دیگر از منتقدان این جلسه از یکطرفه بودن سخنان گلایه کرده و گفته است اینکه در این جلسات یک طرف سخن بگوید خیلی مفید نخواهد بود، بهتر بود در این جلسه وقتی هم برای بیان نظرات نمایندگان مجلس درنظر گرفته می‌شد. قادری اظهار داشته که به هر حال معتقدم برگزاری چنین جلساتی از برگزار نشدن آن بهتر است و می‌تواند فضا را به سمت تعامل بهتر پیش ببرد.

کد خبر 179351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز