انتشار خبر بازداشت دو مدیر میانی متخلف از سوی سید حمید تنها، رئیس حراست شهرداری تهران بار دیگر نگاه‌ها را متوجه تلاش شش ساله شهرداری برای بالابردن سطح سلامت اداری این دستگاه کرد.

رئیس حراست کل شهرداری تهران  اعلام کرد که با هوشیاری و اقدام بموقع حراست کل شهرداری تهران دو نفر از مدیران میانی یکی از مناطق شهرداری تهران که مبادرت به سوءاستفاده از موقعیت اداری خود کرده و تخلفاتی را که باعث دست درازی به بیت المال شده بود انجام داده‌اند، بازداشت شدند.

به گزارش سما، سیدحمید تنها با بیان این خبر گفت: به‌دنبال دستور شهردار تهران مبنی بر برخورد قاطعانه و بدون اغماض با جنبه‌های مختلف فساد اداری برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه‌های صیانت و پیشگیری، نظارت و مقابله با مفاسد اداری در شهرداری تهران به اجرا درآمده است. وی افزود: دکتر قالیباف مستقیما بر این اقدامات نظارت داشته و با حساسیت ایشان اقدامات مهم و مؤثری صورت گرفته است. رئیس حراست کل شهرداری تهران، موضوع تخلفات این دو تن را دریافت رشوه برای تغییر کاربری املاک و صدور پروانه تجاری اعلام کرد.

تنها خاطرنشان کرد: بازداشت افراد یادشده از سوی حراست شهرداری تهران نشان‌دهنده آن است که در شهرداری تهران جایی برای متخلفین وجود ندارد. در همین رابطه ناصر امانی، قائم‌مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران اعلام کرد که در شهرداری تهران، موازی با برخورد شدید با متخلفان، برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای ارتقای سلامت و کاهش فساد اداری به اجرا در آمده است.

به گفته امانی، از سال 84تا‌کنون، ارتقای سلامت اداری شهرداری تهران بر پایه سه اصل و هدف کوچک‌سازی‌، هوشمند‌سازی‌ و شفاف‌سازی‌ صورت گرفته است. وی کوچک‌سازی‌ با هدف چابک‌سازی‌ سازمان و کمتر شدن عوامل انسانی را از برنامه‌های شهرداری تهران عنوان کرد.

به گفته وی، برای هوشمند‌سازی‌ نیز شهرداری تهران اجرای سیستم یکپارچه اداری و طراحی و اجرای سامانه‌های الکترونیک را در دستور کار خود قرار داد تا تمام دستورات به‌طور یکپارچه و شفاف به اجرا در آمده و قابل پیگیری باشد. امانی درباره شفاف‌سازی‌ در مجموعه اداری شهرداری تهران نیز گفت که همین هوشمند‌سازی‌ فرایندها و مجموعه‌های اداری موجب شفاف‌سازی‌ و قابل پیگیری بودن تمام فعالیت‌ها می‌شود.قائم‌مقام معاونت مالی و اداری شهرداری تهران گفت که توجه به این سه اصل مدیریت شهری را به پیگیری چند برنامه مهم هدایت کرد؛ پاسخگو کردن شهرداری یکی از این برنامه‌ها بود.

امانی هدف از راه‌اندازی سامانه‌های نظارت همگانی(1888) و فوریت‌های خدمات شهری(137) را پاسخگو کردن شهرداری دانست و گفت: سامانه 1888این امکان را فراهم کرده است که شهروندان بتوانند با یک تلفن انتقادات، پیشنهاد‌ها یا ناهنجاری‌های اداری شهرداری را اطلاع دهند و سامانه 137نیز موجب شده تا شهروندان بدون مراجعه به شهرداری در کمترین زمان درخواست خود را به شهرداری منعکس کنند.

این مدیر شهرداری تهران، تغییر ساختار اداری مناطق تهران و محله محوری، تغییر نظام مالی شهرداری تهران، ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر و تشکیل شرکت شهربان را از پیامد‌های رعایت سه اصل یادشده دانست و اضافه کرد: با تغییر سیستم نقدی به تعهدی در شهرداری تهران، پس از چندین دهه امکان ثبت کلیه حساب‌های شهرداری در سیستم و پیگیری و حسابرسی فوری حساب‌ها فراهم شده است.

وی گفت که سپردن فعالیت‌های اداری به‌ویژه در حوزه شهرسازی به دفاتر خدمات الکترونیک نه‌تنها موجب کوچک‌سازی‌ مجموعه شده است بلکه شفافیت اداری را نیز در پی دارد چرا که در این سیستم امکان پیگیری دقیق هرگونه فعالیت اداری فراهم شده است و امکان تخلف تقریبا به صفر رسیده است.

امانی با بیان اینکه ایجاد امنیت شغلی و بالابردن سطح معیشت کارکنان بخشی از برنامه‌های شهرداری برای ارتقای سلامت اداری بوده است گفت: آمارها و تحلیل‌های سازمان‌های ناظر حاکی از موفقیت شهرداری تهران در ارتقای سلامت اداری است؛ چنانچه تعداد پرونده‌های تخلف اداری شهرداری از 700پرونده در سال 84 به 120پرونده در سال 89رسید و شهرداری تهران در همایش ارتقای سلامت اداری طی سال‌های 89 و 90جزو نهادهای برتر و برگزیده معرفی شده است.

کد خبر 179095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز