چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

اعلام خبر حذف روز جهانی موزه و صنایع‌دستی از تقویم ملی کشور و گنجاندن این روزها در ضمیمه تقویم ملی، موجی از اعتراض کارشناسان میراث فرهنگی نسبت به این اقدام را برانگیخت.

تمبر - صنایع دستی

برخی کارشناسان روز جهانی موزه را تأکید بر هویت تاریخی یک کشور اعلام کردند و نسبت به حذف آن از بخش اصلی تقویم ملی کشور اعتراض کردند و برخی دیگر نیز از حذف روزجهانی صنایع‌دستی از تقویم ملی گلایه کردند. این انتقادها درحالی صورت گرفت که هیچ‌یک از مسئولان سازمان میراث فرهنگی پس از اعلام این خبر موضعگیری نکرده بودند. اکنون و پس از آنکه سه روز از اعلام این خبر و موج انتقادها گذشته است، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرده است که دغدغه‌ای درباره حذف روزهای صنایع‌دستی و موزه و میراث فرهنگی از تقویم ملی ندارد.

سیدحسن موسوی به ایسنا گفته است که اگر چنین مسئله‌ای باشد، پیگیری می‌کنیم و این روزها به تقویم ملی بازمی‌گردد. سیدحسن موسوی در پاسخ به این پرسش که چرا روزهای جهانی صنایع‌دستی و موزه و میراث فرهنگی از تقویم ملی کشور حذف و به بخش ضمائم منتقل شده است، گفت: چنین اتفاقی نیفتاده و شورای فرهنگ عمومی نیز چنین تصمیم‌گیری‌‌ای نکرده است.

کد خبر 177889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز