مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۴:۰۲
۰ نفر

عبور مترو از زیر میدان نقش جهان اصفهان از ماه‌ها پیش خبرساز شد و نگرانی‌های دوستداران میراث فرهنگی از آسیب رسیدن به بناهای این محوطه تاریخی ثبت جهانی شده را افزایش داد.

نقش جهان - اصفهان

 اکنون سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرده است که هرگونه تغییر در حریم مسجدجامع اصفهان باید پس از فرستادن طرح به ایکوموس و یونسکو و با موافقت آنها انجام شود. به گفته محسن مصلحی براساس آنچه ایسنا گزارش داد، شهر اصفهان به توسعه همخوان با پیشرفت‌‌های موجود در دنیا نیاز دارد اما میراث تاریخی شهر اصفهان نباید فدای توسعه در این شهر شود.

مصلحی گفت: چون میدان نقش جهان در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است، مطالعات مربوط به عبور خط دو مترو از زیر میدان نقش جهان نیز باید در اختیار یونسکو قرار بگیرد.سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: دوستانی که بر این طبل می‌کوبند و بیان می‌کنند که مترو باید حتما از زیر نقش جهان عبور کند، باید مطالعات خود را در این زمینه به یونسکو ارائه کنند؛ چراکه میدان نقش جهان یک اثر جهانی است و با عبور مترو از زیر میدان نقش جهان و بروز کوچک‌ترین حادثه، این اثر از فهرست آثار جهانی حذف می‌شود. وی گفت: هیچ فردی جرأت ندارد مدال حذف نقش جهان را به سینه بزند.

کد خبر 177576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز