همشهری آنلاین: با بالا گرفتن تهدیدات رژیم صهیونیستی و برخی مقامات و کشورهای غربی علیه ایران در پی عدم حصول دستاوردهای مورد نظر آنها از مذاکرات، وزارت خارجه روسیه نسبت به این گونه اظهارنظر‌ها و طرح تهدید علیه ایران هشدار داده است.

وزیر خارجه روسیه امروز در اظهاراتی ضمن بیان این مطلب که ایران نباید بر سر برنامه هسته‌ایش با تهدید روبه‌رو شود، گفت: انتظار رسیدن به راهکاری سریع درباره این موضوع، غیرواقع بینانه است.

تابناک به نقل از «آسوشیتدپرس» گزارش داد: سرگئی لاوروف همچنین با اشاره به آخرین دور مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ در مسکو، اشاره کرد که این مذاکرات، با وجود نداشتن پیشرفت عینی، «نسبتاً مفید» بوده است.
وی گفت: مذاکرات باید «بدون هیچ گونه ضرب‌الاجل یا اولتیماتوم مصنوعی» ادامه پیدا کند.

لاوروف که در گفت‌و‌گویی تلویزیونی سخن می‌گفت، همچنین اظهار داشت: «به منظور حل و فصل موضوع، ضروری است از تهدیدات مستقیم استفاده از زور خودداری، سناریوهای تدوین شده علیه ایران کنار گذاشته و نیز نادیده گرفتن مذاکرات با این بهانه که موفقیت‌آمیز نبوده، متوقف شود».

وی همچنین با اشاره به برخی ضرب‌الاجل‌های مطرح از سوی غرب گفت: طرح موضوعاتی از این دست که در صورت عدم موفقیت مذاکرات تا پایان ژوئیه یا اوت ـ که اصولاً رسیدن به توافق در چنین زمان کوتاهی ممکن نیست ـ به مذاکرات پایان داده شده و اقدامات تقابلی آغاز شود، کار اشتباهی است.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که در دو روز گذشته، رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به سفر هفته آینده ولادیمیر پوتین به سرزمین‌های اشغالی، از احتمال تلاش رژیم صهیونیستی برای فشار بر روسیه درباره موضوع ایران سخن می‌گفتند.

به این ترتیب، اظهارات لاوروف را باید بیش از هر چیز پیامی به مقامات رژیم صهیونیستی دانست؛ مبنی بر اینکه روسیه همچنان به راهبرد خود ـ که بر شکیبایی و ادامه مذاکرات مبتنی است ـ پایبند است و با افزایش فشار‌ها یا انجام اقدامات تقابلی علیه ایران موافقت نخواهد کرد.

کد خبر 174803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز