آخرین مکالمه تلفنی محمد رویانیان با مصطفی دنیزلی همه‌‌چیز را تمام کرد و برای مدیرعامل پرسپولیس نیامدن پیرمرد ترکیه‌ای مسجل شد.

رویانیان احتمال می‌داد که این اتفاق بیفتد، به‌همین دلیل روز جمعه برای نخستین‌بار ازطریق یک واسطه با برونو متسو، سرمربی سرشناس فرانسوی مذاکره کرد و البته گابریل کالدرون، مربی سرشناس آرژانتینی را هم به‌عنوان یک آلترناتیو درنظر گرفت. مذاکره با متسو اما زمانی شکل جدی‌تری به‌خود گرفت که رویانیان شنبه‌شب بعد از تماس تلفنی با دنیزلی، از بازگشت این مربی قطع امید کرد و بلافاصله از متسو خواست که برای انجام مذاکرات نهایی و عقد قرارداد به ایران بیاید. این مربی فرانسوی هم دوشنبه شب به تهران آمد و روز گذشته با مسئولان باشگاه پرسپولیس دیدار کرد و طرفین در مورد مسائل مختلف از جمله مبلغ قرارداد به توافق رسیدند. در این خصوص اخبار دقیقی منتشر نشده ولی می‌گویند دستمزد متسو بابت یک فصل مربیگری در پرسپولیس مبلغی حدود 3.5‌میلیارد تومان است.

از طرفی گفته می‌شود شاید دنیزلی برای جمع‌کردن وسایلش به ایران بیاید و با پرسپولیس تسویه‌حساب کند. او بابت فصل آینده پولی از پرسپولیس نخواهد گرفت چون خودش اقدام به قطع همکاری کرده است. با این حال، رویانیان فعلا تمایل ندارد قرارداد متسو با پرسپولیس در هیأت فوتبال ثبت شود چرا که می‌خواهد ابتدا قرارداد دنیزلی را به‌صورت رسمی فسخ کند و در انتظار اعلام موضع رسمی این مربی است تا دنیزلی بگوید که خودش تمایل نداشته با پرسپولیس همکاری کند.

اگر پرسپولیس با متسو قرارداد رسمی امضا کند، دنیزلی می‌تواند مدعی شود که قصد ترک پرسپولیس را نداشته، به‌همین دلیل مربی ترکیه‌ای باید از طریق مدیر برنامه‌هایش یا انجام مصاحبه رسمی، قطع همکاری با پرسپولیس را اعلام کند. پرسپولیس چند سال پیش هم در همین موارد دچار یک دردسر بزرگ شد و درحالی‌که با وینگادا، مربی پرتغالی یک فصل دیگر قرارداد داشت، زلاتکو کرانچار را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد و همین موضوع باعث شد تا وینگادا از پرسپولیس شکایت کند.

حالا بابت این شکایت، پرسپولیس باید 250هزار دلار به وینگادا بدهد و رویانیان نمی‌خواهد چنین مشکلاتی برای پرسپولیس تکرار شود. با این حال، توافق قطعی بین پرسپولیس و متسو حاصل شده و او به‌زودی کارش را شروع خواهد کرد. می‌گویند افشین پیروانی هم یکی از دستیاران متسو خواهد بود و احتمال جدایی محسن عاشوری وجود دارد.

دیدار با کریمی و پروین

متسو عصر دیروز از ورزشگاه درفشی‌فر محل انجام تمرینات پرسپولیس بازدید به‌عمل آورد و از امکانات این ورزشگاه ابراز رضایت کرد. او دیداری هم با علی کریمی، کاپیتان سرشناس پرسپولیس داشت که دوشنبه شب قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرد. متسو این بازیکن را یکی از بهترین‌های آسیا نامید و خطاب به او گفت: «همیشه بازی‌های تو را در تیم ملی ایران می‌بینم.»

کریمی هم برای متسو آرزوی موفقیت کرد و گزارش کوتاهی از شرایط خودش و پرسپولیس به این مربی داد. متسو پس از بازدید از ورزشگاه درفشی‌فر به دیدار علی پروین رفت. پروین هم از توافق با این مربی خبر داده و می‌گوید: «رویانیان بارها سعی کرد به دنیزلی کمک کند اما متأسفانه هرچه صبر کردیم او نیامد. ان‌شاءالله امروز یا فردا این مربی قراردادش را امضا و شروع به کار می‌کند و اگر مشکلی پیش نیاید، متسو سرمربی ما خواهد بود.» پروین در مورد دیدار با متسو تأکید می‌کند: «حرف‌هایمان را زدیم و با این مربی اتمام حجت کردیم.»

تمدید قرارداد کریمی

در روزهایی که پرسپولیس سر و صدای زیادی را در فصل نقل و انتقالات ایجاد کرده است، قرارداد کریمی هم با این باشگاه تمدید شد. او می‌گوید: «با مسئولان پرسپولیس همه‌‌چیز را شفاف در میان گذاشتیم و ابهامات برطرف شد. خوشحال هستم که رو در رو همه‌‌چیز حل شد و در پرسپولیس ماندنی شدم.

گفته بودم گزینه اولم برای عقد قرارداد پرسپولیس است.» او در مورد حضور برونو متسو در پرسپولیس تأکید می‌کند: «من دورادور از متسو شناخت دارم. مطمئنم باشگاه با جمع‌بندی‌های انجام شده بهترین تصمیم را خواهد گرفت و برای این مربی آرزوی موفقیت دارم.» کریمی در مورد حرف‌های مازیار زارع که گفته بعضی از بازیکنان پرسپولیس از کریمی نزد رویانیان بدگویی می‌کردند، تأکید می‌کند: «اگر مازیار حرفی زده نظر خودش را گفته است. اگر این موضوع اتفاق افتاده به سطح فنی آن بازیکن که این کار را کرده، برمی‌گردد و خودش باید جوابگوی اعمالش باشد.»

کد خبر 174538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز