دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمدرضا روحبخش، نوازنده تار شب 21 خرداد در سن هفتاد سالگی درگذشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از هنر‌آنلاین محمدرضا روح‌بخش ـ نوازنده تار و عضو  پیوسته کانون نوازندگان سنتی ـ در سن 70 سالگی درگذشت.

محمدرضا روح‌بخش متولد ۱۳۲۱ و از نخستین فارغ‌التحصیلان موسیقی دانشکده هنرهای زیبا بود. او پیش از حادثه تصادفی که سال گذشته برایش پیش آمده بود در تهران زندگی می‌کرد اما پس از آن به یزد رفت.

پیکر این هنرمند صبح روز ۲۲ خرداد ماه در قطعه هنرمندان و مفاخر یزد به خاک سپرده شد.

روح‌بخش از نظر شیوه‌ی نوازندگی، به شدت متاثر از جلیل شهناز بوده و قطعه‌ی «نوبهار آمد یارا» از قطعات ماندگار این هنرمند فقید محسوب می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین نکته جالب توجه و تاسف آور بی‌اعتنایی سایت اداره کل ارشاد یزد به درگذشت این هنرمند است که  از انتشار یک خبر خشک و خالی  روی سایت این اداره تا ساعت تنظیم این خبر دریغ شده است.

سایت خانه موسیقی هم اطلاعات تازه‌تری درباره این هنرمند انتشار نداده است ، در حالی که او عضو خانه موسیقی بود و قطعا پرونده‌اش در این خانه در دسترس است و می‌توان از آن اطلاعات بهتری در این زمینه به دست آورد که از جمله آنها تاریخ دقیق تولد و برخی از مهمترین فرازهای زندگی این هنرمند است. 

 همشهری‌آنلاین درگذشت این نوازنده تار را به جامعه موسیقی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

تعقیب خبر- تسلیت مدیر کل ارشاد یزد

دو روز بعد از درگذشت زنده یاد روحبخش ،سایت اداره کل ارشاد یزد تسلیت مدیرکل ارشاد یزد را روی خروجی خود قرار داد. در این پیام تسلیت  که در ابتدای آن به اشتباه این هنرمند نوازنده را عضو کانون خوانندگان سنتی لقب داده اند ،آمده است:

دراطلاعیه بهرام عبدالحسینی ،مدیرکل ارشاد یزد آمده است:روحبخش در نوع خودش هنرمند برجسته‌ای بود که در روزگار ما و در نوع موسیقی ای که ارائه می ‌کرد منحصر به فرد بود.
وی گفت: مرحوم روحبخش از نظر سجایای اخلاقی و موقعیت اجتماعی هم انسان خوب و مطلوب بودو در یک جمله می‌توان گفت که موسیقیدان مورد احترام عموم بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین آورده است:این شخصیت نامدار، توانا و چهره ماندگار موسیقی از میان ما رفت وبه دیدار پروردگار شتافت و اصحاب هنر و فضیلت و دوستداران ایران و فرهنگ بارور ایرانی - اسلامی را سوگوار کرد.
در پایان درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به همه فرهنگ دوستان و هنرشناسان، ملت فرهیخته ایران، جامعه هنری و خانواده مکرم آن فقید تسلیت ‌گفته و برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بستگان و بازماندگان از درگاه خداوند منان شکیبایی و صبر مسئلت می نمایم.

به گزارش همشهری آنلاین به رغم انتشار پیام مدیرکل ارشاد یزد در روی سایت این اداره هیچ خبر دیگری درباره درگذشت این هنرمند که در اطلاعیه از او به عنوان چهره ماندگار یاد شده نیامده است.

کد خبر 173744
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز