تیم ملی فوتبال ایران 14 خرداد در نخستین بازی خود از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی2014 مقابل ازبکستان قرار خواهد گرفت و ملی‌پوشان فوتبال کشورمان خودشان را آماده این بازی سخت می‌کنند که در زمین حریف برگزار خواهد شد.

عقیلی - بازیکن فوتبال

 شاگردان کارلوس کی‌روش روحیه بالایی دارند و امیدوارند از نخستین بازی 3 امتیاز بگیرند. هادی عقیلی، مدافع میانی تیم ملی حرف‌هایش را در مورد بازی با ازبکستان اینگونه آغاز می‌کند: «من این حرف را از روی غرور نمی‌زنم ولی معتقدم که بازی با ازبکستان چندان سخت نیست و ما در آنجا می‌توانیم حریف خود را شکست داده و نخستین گام را محکم برداریم. البته آنها از حمایت هواداران خود در بازی‌های خانگی خیلی خوب بهره می‌برند و تماشاگرانی که برای حمایت ازبکستان می‌آیند اهل هیاهو و سروصدا هستند. من چند بار در رده باشگاهی و ملی مقابل آنها بازی کرده‌ام و آخرین بار که با ازبکستان بازی کردم مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسیدیم که افشین قطبی، سرمربی بود».

عقیلی در پاسخ به این سؤال که ازبکستان از لحاظ فنی و تاکتیکی چطور تیمی است خاطرنشان می‌کند: «آنها تیمی نیستند که قدرت تیم‌هایی مثل کره، ژاپن یا استرالیا را داشته باشند. حتی به‌نظر من ازبکستان خطرناک‌تر از بحرینی نیست که در مرحله قبل با آنها هم‌گروه بودیم. در خانه بحرین بازی کردن خیلی سخت‌تر از بازی کردن در خانه ازبکستان است و ما در منامه به بحرین نباختیم. تیم ما شرایط خوبی دارد و ازبکستان را در زمین خودش شکست می‌دهیم. ما اگر ازبکستان و قطر را ببریم صعودمان به جام‌جهانی تقریبا قطعی خواهد شد».

کارلوس کی‌روش مدتی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گویا در ایران هیچ کس به تیم ملی فکر نمی‌کند و رفتن به جام‌جهانی در اولویت قرار ندارد. عقیلی در این خصوص ادامه می‌دهد: «من هم در سایت‌های خبری مصاحبه آقای کی‌روش را خواندم ولی به‌طور کامل نمی‌دانستم دلایل ناراحتی او چیست. من قبلا گفتم که تیم ملی از لحاظ انجام بازی‌های تدارکاتی یا خیلی مسائل دیگر ضعیف است. در مورد بازی‌های تدارکاتی باید بگویم که خیلی از تیم‌ها به خاطر شرایط منطقه به ایران نمی‌آیند و ما نمی‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم». او تاکید می‌کند: «جدا از این مشکلات باید بگویم که تیم ملی مشکل لباس، پرواز و چند مشکل دیگر دارد و حتی در مسائل پیش پا افتاده هم دچار مشکل است. الان تیم‌هایی مثل ازبکستان، قطر و لبنان هیچ بازیکنی در لیگ قهرمانان آسیا ندارند ولی 40درصد تیم ملی ما در استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند و تیم ملی هنوز کامل نیست. با این حال آنها درگیر بازی‌های آسیایی هستند و نمی‌توان کاری انجام داد. من معتقدم کی‌روش حق دارد نگران باشد».

عقیلی در خصوص شرایط خودش برای فصل آینده هم حرف می‌زند. او که با باشگاه القطر قرارداد یکساله‌ای را امضا کرده، می‌گوید: «قرارداد رسمی من امضا نشده ولی با این باشگاه به توافق رسیده‌ام و بعد از بازگشت به قطر قرارداد رسمی‌ام را امضا خواهم کرد». او تاکید می‌کند: «من از چند تیم پیشنهاد داشتم و همه آنها را بررسی کردم. حدود 2ماه پیش بود که پیشنهاد باشگاه القطر به صورت جدی مطرح شد ولی همه‌چیز را به پایان فصل موکول کردیم. در نهایت با مسئولان باشگاه القطر مذاکره کردم و تصمیم خودم را گرفتم». مدافع تیم ملی ایران در پایان می‌گوید: «یکی از دلایل مهمی که باعث شد القطر را انتخاب کنم حضور لازارونی در این تیم است. او که قبلا سرمربی تیم ملی قطر بود روی من شناخت داشت و من هم این مربی را می‌شناسم. امیدوارم که سال خوبی در القطر داشته باشم».

کد خبر 172392

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز