همشهری آنلاین: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری، گفت:‌ بیش از 500 نفر از داوطلبان در این دوره از آزمون نمره بالای 400 را کسب کرده‌اند.

سید امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به منطقی بودن توزیع نمرات داوطلبان سی و نهمین دوره آزمون دستیاری، اظهار کرد:‌ 8 هزار نفر در این دوره از آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود14 هزار و 796 داوطلب برای شرکت در این دوره از آزمون ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: 12 هزار و 842 نفر در سر جلسه آزمون حاضر بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین نمره کسب شده توسط داوطلبان نمره 501 بوده است، خاطر نشان کرد: ‌داوطلبانی که نمره بالای 150 را کسب کرده باشند برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند.

ضیایی با اشاره به امکان انتخاب 100 رشته محل در آزمون دستیاری، گفت: 350 رشته محل در این دوره از آزمون وجود دارد که داوطلبان می‌‌توانند بر اساس راهنمای انتخاب رشته و بر اساس اولویت علاقه انتخاب رشته انجام دهند.

وی با اشاره به انتشار راهنمای انتخاب رشته و رتبه قبولی داوطلبان دوره گذشته آزمون دستیاری، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این راهنما نسبت به انتخاب رشته تا ساعت 24 روز چهارشنبه 3 خرداد اقدام کنند.

وی در توصیه به مجازین انتخاب رشته گفت: داوطلبان باید توجه داشته باشند که توانایی خود و روحیه خود را در انتخاب رشته لحاظ کنند و رشته‌ای را انتخاب کنند که از نظر روانی، جسمی با وضعیت خود همخوانی داشته باشد.

ضیایی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید در انجام انتخاب رشته دقت کنند تصریح کرد: از آنجایی که امکان تغییر سهمیه و رشته انتخابی وجود ندارد و داوطلبان نمی‌توانند پس از قبولی برای انتقالی و یا تغییر رشته اقدام کنند باید بر اساس اولویت علاقه خود نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت برخی از موسسات راهنمایی انتخاب رشته گفت: به داوطلبان پیشنهاد نمی‌کنیم که برای انتخاب رشته به این موسسات مراجعه کنند.

ضیایی در خاتمه با بیان اینکه در این دوره از آزمون تعدادی از رشته‌های ستاره دار در دفترچه درج شده‌اند، خاطر نشان کرد: این رشته‌ها در انتظار تصویب در شورای گسترش وزارت بهداشت هستند که به احتمال زیاد تصویب خواهند شد ولی اگر رشته‌ای مورد تصویب قرار نگرفت آن انتخاب داوطلب حذف و انتخاب بعدی آن ملاک قرار می‌گیرد.

کد خبر 171437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز