گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: مهلت تعیین‌شده برای بازگشت نرخ انواع شیر و فراورده‌های لبنی پر مصرف مانند ماست، پنیر و دوغ به پایان رسیده و از این پس برخورد با شرکت‌های گرانفروش تشدید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به خبرنگار ما گفت: به‌رغم مهلت تعیین شده 2تا 3 شرکت‌ لبنی نسبت به بازگشت قیمت شیر، ماست، پنیر و دوغ که از اقلام لبنی پر مصرف هستند اقدام نکرده‌اند که پرونده این تخلف تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. یدالله صادقی از ممنوعیت عرضه محصولات لبنی تولید شده در سایر استان‌ها به قیمت‌های بالاتر در استان تهران خبر داد و افزود:

از آنجا که محدوده فعالیت شرکت کاله در استان مازندران است به این شرکت اعلام کرده‌ایم که حق عرضه محصولات لبنی با نرخی بیش از قیمت اسفند ماه سال گذشته در تهران را ندارد. همچنین پرونده تخلف شرکت‌های «پ- ن» و «پ- د» که نرخ انواع پر مصرف شیر، ماست، پنیر و دوغ را کاهش نداده‌اند به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. وی با بیان اینکه در مرحله نخست برخورد با گرانفروشی فراورده‌های لبنی بازگشت قیمت شیر، ماست، پنیر و دوغ معمولی هدفگذاری شده بود اعلام کرد که برخی کارخانه‌ها نسبت به عرضه محصولات لبنی شرکت‌های خارج از استان تهران در بسته‌بندی‌های خود برای افزایش قیمت‌ها اقدام می‌کردند که با آنها برخورد شده است.

صادقی هر گونه عرضه انواع شیر بطری و نایلونی و ماست، پنیر و دوغ معمولی به قیمت بیش از اسفند سال گذشته را مصداق گرانفروشی قلمداد کرد و گفت: بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت نسبت به کنترل روزانه قیمت‌ها اقدام خواهند کرد.

برخورد با تخلفات 20درصدی

همچنین معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد برخورد با تخلفات موجود در بازار شیر و لبنیات گفت: هم‌اکنون 80 درصد تولیدکنندگان شیر و فراورده‌های لبنی از کاهش قیمت تمکین کرده‌اند و تنها 20 درصد هستند که همچنان قیمت را بالا نگاه داشته‌اند که با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

جواد تقوی افزود: بخش عمده‌ای از حوزه‌های صنعتی که محصولات لبنی تولید می‌کنند، نسبت به کاهش قیمت اقدام کرده‌اند اما به‌دلیل اینکه تامین شیر خام موکول به نهاده‌ها و امری زمانبر است تا نهاده از بندر تخلیه شود و به مراکز تولید برسد، ممکن است کاهش قیمت با اندکی تاخیر صورت گرفته باشد.

کد خبر 171131
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز