گروه اقتصادی: الیاس نادران واگذاری شرکت‌های صدر اصل 44 پیش از تصویب لایحه قانونی اجرای سیاست‌های اصل 44 را خلاف قانون اعلام کرد و گفت: درباره اقدام خلاف دولت در واگذاری سهام شرکت مس و ذوب‌آهن به مقام معظم رهبری نامه نوشته‌ام.

الیاس نادران دیروز در همایش سند چشم انداز در جمع خبرنگاران گفت: در اولین جلسه رسمی مجلس در سال 87 طرح یک فوریتی اصل 44 را تقدیم مجلس خواهیم کرد و منتظر لایحه دولت نخواهیم ماند، اما اگر پس از آن دولت لایحه اصل44 را به مجلس تقدیم کرد، آن را با طرح مجلس تلفیق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون ویژه اصل 44 از سال آینده اقدامات نظارتی خود را سرعت و دقت خواهد بخشید، گفت: کمیسیون اصل44 سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای اجرای سیاست‌های اصل 44 در نظر گرفته که کوتاه‌مدت آن تبصره گنجانده شده در لایحه بودجه 86 بود که براساس آن دولت موظف شده تا پایان سال 86 ، 60درصد فعالیت‌های خارج از صدر اصل 44 و 10درصد  نیز از فعالیت‌های صدر اصل44 را واگذار کند و از سرمایه‌گذاری‌های جدید در فعالیت‌های خارج از صدر اصل44 و همچنین خارج از کشور خودداری نماید.

نادران برنامه میان‌مدت کمیسیون ویژه اصل44 مجلس را لایحه جامع سیاست‌های اصل 44 اعلام کرد و گفت: برنامه بلند‌مدت اصل 44 نیز اصلاح قوانین مرتبط با خصوصی‌سازی و تدوین قوانین جدید همچون ضد انحصار است و احتمال اصلاح این قوانین به عمر مجلس هفتم کفاف نداد و دو تا سه سال زمان برد.

وی درباره اصلاح قانون برنامه چهارم نیز گفت: قانون برنامه چهارم یک برنامه توسعه‌ای است و الزام‌آور نیست و اصلاح قوانین دیگر همچون کار و تجارت از اولویت بیشتری برخوردارند.

کد خبر 17109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز