جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نظارتی بانک مرکزی از مکاتبه این بانک با نیروی انتظامی برای جلوگیری از فعالیت دلالان غیرمجاز ارز خبر داد و گفت: لیست صرافی‌های غیرمجاز برای مسئولان نیروی انتظامی ارسال شده است.

ابراهیم درویشی افزود: در تعاملات با نیروی انتظامی از فعالیت صرافی‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان آن که بانک مرکزی به 620 صرافی برای فعالیت در کشور مجوز ارائه کرده است، گفت: این صرافی‌ها موظف هستند تمام خرید و فروش‍‌ها را در سیستم سنا (بانک مرکزی) ثبت کنند.

وی ادامه داد: صرافی‌های مجاز تنها امکان خرید و فروش ارز را از طریق سامانه سنا دارند و مخاطرات خرید ارز خارج از بانک و صرافی‌های مجاز ارز با خود افراد است.

درویشی با بیان آن که صرافانی که تاکنون از بانک مرکزی درخواست مجوز کرده‌اند موفق به دریافت آن شده‌اند، گفت: باید در نظر گرفت که ظرفیت ارائه مجوز برای فعالیت صرافی‌ها محدود است و این مجوزها متناسب با وضعیت، قطب اقتصادی و گردشگری صادر می‌شود.

وی ادامه داد: 620 صرافی که تاکنون موفق به دریافت مجوز شده‌اند سراسر کشور را پوشش می‌دهند اما اگر در بررسی‌ها مشخص شود که نیاز به ارائه مجوز جدید است، بانک مرکزی اقدامات لازم را خواهد کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام این که کانون تشکیل شده در بانک‌ها با نظر بانک مرکزی به صورت روزانه نرخی را برای ارز مازاد بر احتیاجات روزمره مردم تعیین می‌کند به ایرنا گفت: با صرافی‌های متخلف برخورد می‌کنیم.

وی در مورد نظارت بر صرافی‌ها و این که آنها دلار را با نرخ بازار آزاد به متقاضیان می‌فروشند، گفت: بانک مرکزی بر اساس تبصره 1 ماده 96 متولی صدور مجوز صرافی‌هاست که تاکنون حدود 620 مجوز برای صرافی‌ها صادر کرده است.

کد خبر 170924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز