همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان این که هم اکنون زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران قرار دارند از بیمه تامین اجتماعی و شغل پایدار برخوردارند، گفت: تمامی آموزش‌های لازم که به زنان سرپرست خانوار برای توانمندسازیشان در این ستاد صورت می گیرد به طور رایگان ارائه می‌شود.

زهرا مشیر

به گزارش تهران سما، دکتر زهرا مشیر در حاشیه مراسم سومین جشن بزرگ کوثر که برای زنان سرپرست خانوار شهر تهران به مناسبت روز زن برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری تهران پنج سال پیش طی یک فراخوان زنانی را به عنوان زنان سرپرست خانوار پس از شناسایی در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ثبت نام کرد و در قالب مجموعه اطلاعات گردآوری شده ، برنامه های لازم جهت توانمندسازی این افراد شکل گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش مجموعه شهرداری تهران قرار گرفتند از بیمه تامین اجتماعی و شغل پایدار برخوردار هستند.

مشاور شهردار تهران در امور بانوان تصریح کرد: تمامی آموزش های لازم که به زنان سرپرست خانوار برای توانمند سازی اشان به انجام می رسد، رایگان است و شهرداری تهران در قبال آنها هیچگونه هزینه ای دریافت نمی کند.

مشیر افزود: در حال حاضر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تعداد محدودی پذیرش دارد و می کوشد زنانی که تحت پوشش خود دارد توانمند ساخته و هنگامی که این افراد خود کفا شدند، از مجموعه جدا شده و جای خود را به دیگر بانوان سرپرست خانوار می دهند.

وی تاکید کرد: در هر منطقه به تعداد زنان سرپرست خانواری که به خودکفایی می رسند و از مجموعه های کوثر جدا می شوند، پذیرش بانوان سرپرست خانوار وجود دارد.

مدیر کل ستاد توانمندسازی زنان سرپرت خانوار شهرداری تهران تصریح کرد: در ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار علاوه بر ارائه آموزش های لازم برای خودکفایی این افراد به وضعیت زندگی اشان نیز توجه لازم مبذول می شود و در همین راستا وضعیت تحصیل فرزندان این بانوان و حل مشکلات مادی، حقوقی و معنوی آنها نیز مورد توجه است.

مشیر افزود: در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از وجود مشاورهای خانواده نیز برای حل مشکلات این افراد استفاده می شود تا مشکلات خانوادگی و شغلی اشان به بهترین شکل ممکن حل شود.

کد خبر 170371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز