همشهری‌آنلاین: یکی از مسئولان غرفه وزارت اطلاعات در جشنواره خدمت اعلام کرد: خبر سوءقصد گروهک ریگی به رئیس جمهور مربوط به سفر استانی به سیستان و بلوچستان در سال 1386 بوده و اکنون در قالب برنامه‌های پاسداشت یکصدمین سفر استانی هیأت دولت منتشر شده است.

مهر نوشت: "جشنواره خدمت" نام نمایشگاهی است که در حاشیه سفر استانی هیئت دولت به استان خراسان رضوی و به مناسبت یکصدمین سفر استانی هیات دولت در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است.

وزارت اطلاعات خبر مهمی را با صدور اطلاعیه‌ای که در همین غرفه به نمایش مخاطبین گذاشته بود اعلام کرد. متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به این شرح است: گروهک تروریستی وابسته به عبدالمالک ریگی قصد داشت در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان در سال 1386 عملیاتی را به نام علمیات "چاه جمال" که در واقع عملیات سوء قصد به رئیس‌جمهور بوده به اجرا بگذارد.

بر اساس این گزارش، گروهک ریگی در راستای ضربه به امنیت ملی، طرح ترور رییس‌جمهور در جریان این سفر استانی را برنامه‌ریزی و سه نفر از عوامل خود را جهت عملیات انتحاری آماده کرده بود.

این سه نفر قصد داشتند در جریان سفر رییس‌جمهور به ایرانشهر از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، هنگام سخنرانی عمومی رییس‌جمهور در بین مردم، در حین انجام مراسم به رییس‌جمهور نزدیک شده و در مسیر رییس‌جمهور اقدام به انجام عملیات انتحاری کنند که این عملیات به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی شد.

طبق گزارش منتشر شده، در این عملیات چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی و یک نفر از پرسنل وزارت اطلاعات به مقام شهادت نائل شدند.

همچنین در هنگام کشف و خنثی کردن این عملیات، چهار نفر از اعضای اصلی گروهک ریگی به هلاکت رسیدند و تعدادی اسلحه و مهمات از این گروه تروریستی کشف و ضبط شد.

یکی از مسئولین غرفه وزارت اطلاعات در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات چرا این خبر را هم اکنون اعلام کرده است، اظهار داشت: به دلیل یکصدمین سفر استانی هیات دولت و از آنجا که چهارمین سفر استانی هیات دولت به مشهد صورت گرفته است و با توجه به برگزاری جشنواره خدمت در این استان بنا را بر آن گذاشتیم تا این خبر را در این استان اعلام کنیم.

کد خبر 170105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز