پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس جمهور در نخسین روز از سفر به استان خراسان رضوی با هشدار درباره توطئه ایجاد اخلال در بازار ارز و طلا و زیر سوال بردن اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ‌به ملت اطمینان داد دولت با ریشه‌کن کردن این توطئه بار دیگر شرایط بازار را به زمان قبل بازخواهد گرداند.

president

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری که پنجشنبه در جمع مردم مشهد و مجاوران و زایران حضرت رضا(ع)‌ در صحن جامع رضوی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت:‌ قانون هدفمندی یارانه‌ها از مهم ترین طرح‌های دولت است و بدون شک این طرح مقدمه تحولات بزرگ اقتصادی است.

وی افزود: اقتصاد ایران می تواند جزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد.

رییس جمهوری با بیان این مطلب که تا جان در بدن دارم اهداف اعلام شده (‌درباره سفرهای استانی)‌ را پیگیری خواهم کرد و هرگز کوتاه نخواهم آمد،‌ یادآور شد که عده‌ای تلاش می‌کنند تا قانون هدفمندی یارانه را زیر سئوال ببرند.

احمدی نژاد تصریح کرد: دائما شایعه پراکنی می‌کردند، اخبار دروغ و جعلی منتشر می‌کردند و با کمک بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یک توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا که مطلقا ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد؛‌ اخلال کردند.

وی همچنین گفت: این مساله‌ای که در بازار ارز و طلا دیدید حاصل توطئه مشترک داخلی و خارجی بود . دولت درصدد بوده و هست که قاطعانه با این توطئه برخورد کند و اجازه ندهد که به ملت عزیز ایران فشار وارد کند.

احمدی نژاد در عین حال خاطرنشان کرد که برخورد با این توطئه ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح و در زمان مناسب است که متاسفانه دست دولت از این جهت خالی بود.

وی با اشاره به وجود نیروها و عناصر اطلاعاتی مومن؛ هوشمند و توانمند گفت‌ به عنوان مقدمه آن توطئه با طرح موضوع‌های فرعی کاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش کردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه های غیراصلی و غیرواقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد کردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا کنند.

رییس جمهوری همچنین گفت: امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط شده است و با تمامی توان در تلاش است تا این توطئه زشت را خنثی و ریشه کن کند.

وی به ملت ایران اطمینان داد که دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به مسایل و مشکلات موجود در بازار اقتصادی، گرانی‌ها و فشارهایی که از جوانب گوناگون به ملت وارد می‌شود، اشاره کرد و اظهارداشت: حدود 1.5 سال پیش در یک برنامه تلویزیونی درباره طرح عظیم هدفمندی یارانه‌ها با مردم گفتگو و اعلام کردم که این طرح بزرگترین طرح اقتصادی کشور در 50 تا 60 سال اخیر است.

رییس جمهوری با اشاره به این که به لطف خدا و با هوشمندی مردم این طرح با موفقیت اجرا شد، گفت: از همان روزی که این طرح موفق شد بدخواهان آن را نمی‌پسندند و می‌خواستند کاری کنند که شیرینی آن در کام ملت تلخ شود.

احمدی نژاد یادآور شد: از یک طرف بدخواهان به دنبال اخلال در بازار بودند و به دنبال این بودند که قیمت‌ها سرکش شود و از سوی دیگر می‌خواستند تا به این بهانه کار بزرگ ملت را در اجرای موفق هدفمندی یارانه‌ها زیر سوال ببرند.

رییس قوه مجریه ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور کار در بخش گمرک، مالیات و بانک ها آغاز شده است و اصلاح پول ملی نیز شروع می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: اقتصاد ما می‌تواند جزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد، اما ساختارها و روابط اقتصادی ما معیوب است و نیاز به اصلاح دارد.

وی یکی از اصلاحات اساسی را هدفمندی یارانه‌ها ذکر کرد و گفت: این طرح به لطف خدا به خوبی در کشور اجرا شده و تا امروز دستاوردهای عظیمی برای ملت داشته است.

وی با اشاره به این که مصرف سرانه انرژی در ایران چهار برابر کشورهای مشابه است، توضیح داد که با همت مردم اصلاحات آغاز شد.

رییس جمهوری یادآور شد: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 89 نزدیک به 62 میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور مصرف می‌شد.

احمدی نژاد توضیح داد که از زمان اجرای این قانون تا امروز نزدیک به دو میلیون خودروی جدید و بیش از یک میلیون موتورسیکلت اضافه شده اما مصرف بنزین از 62 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد که اگر قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اجرا نمی شد امروز روزانه 130 میلیون لیتر بنزین مصرف می شد که بیش از 75 میلیون لیتر آن را باید ازخارج وارد می کردیم.

وی اظهار داشت که طی یک سال و چند ماه پس از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 31 میلیارد دلار صرفه جویی شده است که برای تولید، سرمایه گذاری و عمران اختصاص می یابد.

رییس قوه مجریه ادامه داد که اجرای قانون هدفندی یارانه ها به عدالت کمک کرده و برخی فاصله ها را کاهش داده است اما این به معنای آن نیست که فاصله ها به طور کامل برداشته شده است چرا که این طرح نیازمند 15 تا 20 سال بدون مانع است تا فاصله ها کاهش بسیار یابد و قابل قبول باشد.

رییس جمهوری همچنین در ادامه به مواردی در مورد فاصله طبقاتی اشاره کرد و اظهارداشت: درآمد 20 درصد افراد مرفه جامعه نسبت به درآمد 20 درصد اقشار کم درآمد، 12 برابر بود که اکنون به 8 برابر کاهش یافته است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که برای رسیدن به نقطه مطلوب باید فاصله درآمدی این دو طبقه به حداکثر 2 تا 3 برابر برسد.

احمدی نژاد ادامه داد: درآمد 10 درصد اقشار پردرآمد جامعه نسبت به درآمد 10 درصد اقشار پایین جامعه 30 برابر بوده است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این فاصله 5 تا 6 درصد کاهش یافته است.

طرح تحول اقتصادی در جهان به عنوان طرحی نمونه معرفی شد

رییس جمهوری با بیان این که قانون هدفمندی یارانه ها و طرح تحول اقتصادی در جهان به عنوان طرحی نمونه معرفی شد، اظهار داشت: مراکز جهانی از کشورها خواستند که از این طرح استفاده کنند، آموزش ببینند و از متخصصان ایرانی راهنمایی بگیرند و در واقع باید گفت که این طرح موجب عزت بین المللی ملت ایران شده است.

احمدی نژاد با بیان این که در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با دو گروه مخالف مواجه هستیم، گفت: یک گروه از ابتدا با هر طرح تحولی پیشرفت ملت ایران مخالف بوده است.

وی توضیح داد که قبل از اجرای این طرح، قانون وجود داشت که می خواستیم آن را اجرا کنیم اما گفتند نیاز به قانون جدید است به همین دلیل و در راستا تفاهم شد تا لایحه ای به مجلس ارایه شد.

رییس جمهوری با بیان این که این لایحه در مجلس زیر و رو شد و تمام اختیارات از دولت گرفته شد، یادآور شد: برای اجرای این کار بزرگ حداقل اختیارات به دولت داده شد اما معمول این است که زمانی کاری به عهده دولت گذاشته می شود به آن اختیار می دهند.

احمدی نژاد افزود: کسانی که از اصل مخالف طرح تحول اقتصادی در کشور بودند دائما شایعه پراکنی می کردند و می گفتند که این طرح با شکست مواجه می شود.

وی با اشاره به گفته های برخی در مورد این که قرار است بنزین 2 هزار تومان شود، اظهارداشت: آنها بهانه دست اخلالگران می دهند و مطالبی را که از اساس دروغ است بیان می کنند و با این کار بازار را به هم می ریزند.

رییس دولت دهم با تاکید بر این که در پایان برنامه پنجم توسعه هم شاید قیمت بنزین به نصف این قیمت هم نرسد، اظهار داشت: می گویند طوفان تورم در راه است، اقتصاد فلج می شود که این ها ادامه همان طراحی ها است و ارتباطی به اجرای هدفمندی یارانه ها ندارد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که قانون هدفمندی یارانه ها طولانی مدت است و نباید هر روز عوض شود، گفت: دولت برنامه 10 ساله تدوین کرد اما طی یک سال بیش از پنج بار این قانون تغییر کرد و اصلاح شد.

انجام تغییرات در قانون هدفمندی یارانه‌ها برای بستن دست دولت است

وی، تمام تغییرات در قانون هدفمندی یارانه ها را در جهت بستن دست دولت دانست و افزود که این اقدامات برای کاهش اختیارات دولت انجام می شود.

وی ادامه داد: می گویند دولت می خواهد قیمت ها را گران کند و ما می خواهیم جلوی این اقدام دولت را بگیریم، سوال این است چرا دولت می خواهد گران کند؟ آیا غیر از این است که به دنبال ریشه کن کردن گرانی است؟

رییس قوه مجریه ادامه داد: هنوز مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را نهایی نکرده ایم که تیترهای خلاف واقع می زنند، آنها ناخرسند هستند و تمام شایعات برای این است که از پیشرفت کشور جلوگیری کنند، شرایط مختل شود و برنامه ها اجرا نشود.

احمدی نژاد همچنین گفت که در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گروه مخالفت دیگری نیز وجود دارد و این گروه دوم مسوولیت اجرای ندارد اما می خواهد از موضع اجرا وارد شوند، دخالت کند و جزییات را تعیین کند. بدون آن که مسوولیت تبعات آن را بپذیرد.

وی با بیان این که آنها تصمیم غلط می گیرند و هر چه قدر فریاد می زنیم که این تصمیمات به ضرر کشور است و اقتصاد را مختلف می کند توجهی نمی کنند، اظهار داشت: این در حالی است که دولت باید پاسخگوی تصمیمات نادرست آنها باشد.

رییس دولت دهم خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که به لطف خداوند قانون هدفمندی یارانه ها به طور کامل، دقیق و در خدمت ملت اجرا شود.

احمدی نژاد با بیان این که دولت با تمام توان از تولید حمایت می کند، تصریح کرد که تولیدکنندگان در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کنار ملت و دولت هستند. آنها ایستادند، مردانگی و جوانمردی کردند.

دشمنان دست از این رفتارها علیه ملت ایران بردارند

وی در ادامه سخنان خود همچنین گفت: دشمنان عزم ایرانیان را نمی شناسند و با لحن بد با ملت ایران سخن می گویند و زورگویی می کنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران به آنها نصیحت کرد که دست از این رفتارها بردارند زیرا با ملت ایران روبرو هستند و هر اتفاقی که بیفتد در پایان با ملت ایران سر و کار دارند و البته این ملت همیشه نشان داده است که دشمنان خود را پشیمان خواهد کرد.

برای ارتقای سطح تولید، توسعه و آبادانی کشور باید دست به دست هم بدهیم

احمدی نژاد با تاکید بر اهمیت عمران، آبادانی و تولید در کشور گفت: امسال سال تولید ملی نامگذاری شده است البته هر سال، سال تولید ملی است اما امسال بر آن تاکید شده است.

وی خطاب به مردم اظهارداشت: باید دست به دست هم بدهیم و برای ارتقای سطح تولید، کیفیت، پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنیم و کشور را با همت و اندیشه ایرانی بسازیم.

رییس جمهوری، لازمه این کار را همبستگی، کار و تلاش شبانه روزی ذکر کرد و ادامه داد: هر کس که می تواند در هر نقطه کشور برای سازندگی تلاش کند نباید درنگ داشته باشد چرا که ما در برابر نسل های آینده، خدا، پیامبر (ص) و اسلام ناب محمدی مسوول هستیم.

احمدی نژاد با یادآوری این که امسال دولت برای گسترش تولید برنامه های گسترده ای دارد، اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ کشور دولت با صرفه جویی مردم در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 35 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره کرد که تمام آن در اختیار تولیدکنندگان، کشاورزان و صنعتگران قرار می گیرد.

وی، برنامه مهم دیگر دولت را اشتغال ذکر کرد و ادامه داد: این یک وظیفه عمومی است که همه از جمله کارآفرینان، سرمایه گذاران و تمامی ملت برای ریشه کن کردن بیکاری تلاش کنند.

وی تصریح کرد که دولت مصمم است تحت هر شرایطی برنامه ایجاد اشتغال برای جوانان را با قدرت ادامه دهد.

رییس قوه مجریه همچنین در مورد مصوبات سه سفر گذشته دولت به استان خراسان رضوی گفت: طی سه سفر گذشته دولت برای این استان حدود 550 مصوبه داشت که شامل 2 هزار و 120 پروژه بود.

احمدی نژاد با بیان این که از بین این مصوبات 418 مورد اجرایی شده است، گفت: برای 53 مصوبه و 113 پروژه هیچ اقدامی انجام نشده است و برخی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد که به فضل الهی تا پایان دولت دهم همه مصوبات و قول های دولت عملیاتی می‌شود

رئیس جمهور وارد شهرستان تربت جام شد

دکتر احمدی نژاد در اولین روز سفر خود و در دومین سفر به شهرستان های خراسان رضوی ،ساعت شانزده وسی دقیقه وارد پادگان تیپ سی و هشت زرهی تربت جام شد و پس از ادای احترام به شهدای ارتش تربت جام، برای سخنرانی در جمع مردم، راهی استادیوم ورزشی وحدت این شهرستان شد.
احمدی نژاد پس از استقبال شهروندان تربت جام در مسیر، در این ورزشگاه با مردم این شهرستان دیدار و سخنرانی خواهد کرد.
علمای شیعه و سنی از استقبال کنندگان ویژه رئیس جمهور در این سفر بودند.

کد خبر 169897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز