دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

سومین باخت متوالی پرسپولیس با دریافت 4‌ گل، این تیم را در وضعیت قرمز قرار داده است.

روز گذشته در شرایطی که مصطفی دنیزلی قرار بود به ترکیه سفر کند، فارس نوشت: مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌دلیل باخت ناامیدکننده به راه‌آهن برخلاف همیشه چنین اجازه‌ای به مرد ترکیه‌ای ندادند. مسئولان باشگاه پرسپولیس به‌دلیل کسب نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های گذشته به‌شدت از این بابت ناراحت هستند و مصطفی دنیزلی را به باشگاه دعوت کردند تا در جلسه‌ای با آنها شرکت کند.

البته ساعاتی بعد این خبرگزاری در خبری دیگر از لغو این جلسه گفت و اضافه کرد برخی اخبار حاکی از آن است که دنیزلی به ترکیه سفر کرده ولی مسئولان پرسپولیس این خبر را تکذیب می‌کنند. اما آیا مصطفی دنیزلی در شکست‌های پرسپولیس مقصر است؟

مصطفی دنیزلی بعد از نیم‌فصل نخست لیگ برتر، هنگامی که پرسپولیس با مربیگری حمید استیلی جایگاه نهم جدول لیگ برتر را به دست آورده بود، سرمربی این تیم شد. او از همان ابتدا گفت که هیچ‌ قولی برای قهرمانی این تیم نمی‌دهد و عنوان کرد که در لیگ یازدهم تنها به‌دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست.

اما با شروع نیم‌فصل دوم لیگ دنیزلی بیشتر از قبل به نداشتن بازیکنان مناسب در این تیم پی‌برد؛ بازیکنانی که اغلب‌شان مورد قبول مرد ترکیه‌ای نبودند و چنین بود که او فهرست منتشر‌نشده‌ای تهیه کرد تا این بازیکنان را در لیست فروش قرار دهد. گرچه این فهرست رسما منتشر نشده اما برخی بازیکنان که از جدایی‌شان باخبر شده‌اند، گفته می‌شود میل چندانی برای بازی در این تیم ندارند به همین دلیل، این شائبه به‌وجود آمد که برخی بازیکنان کم‌کاری می‌کنند. همچنین طبق شنیده‌ها برخی بازیکنان این تیم از بیرون خط می‌گیرند.

جایگاه پانزدهم

در چنین شرایطی مصطفی دنیزلی برخلاف لیگ قهرمانان آسیا در لیگ نتوانسته نتیجه بگیرد و پرسپولیس با سقوط به رده پانزدهم جدول یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ یازدهم بوده است. جمشید زارع، قائم مقام باشگاه پرسپولیس درباره شکست تحقیرآمیز این تیم به راه‌آهن می‌گوید: «متاسفانه باخت بدی را مقابل راه‌آهن تجربه کردیم و به هواداران حق می‌دهیم که از این باخت‌های متوالی ناراحت باشند؛ همان‌طور که همه پرسپولیسی‌ها هم از این بابت ناراحتند.

متاسفانه بچه‌های ما از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی نیستند.» او در پاسخ به این سؤال که چرا بازیکنان را جریمه نمی‌کنید، اضافه می‌کند: «من از همه هواداران می‌خواهم 2 بازی صبر کنند. ما باید تصمیم را سر جای خودش بگیریم تا به نفع تیم و باشگاه باشد، نمی‌توانیم بی‌گدار به آب بزنیم.» در ناکامی‌های پرسپولیس تا چه اندازه‌ای مدیرعامل باشگاه نقش داشته است؟ برخی اخبار غیررسمی از جدایی محمد رویانیان خبر می‌دادند که زارع در این رابطه می‌گوید: «مدیرعامل باشگاه کناره‌گیری نمی‌کند و با قدرت به کارش ادامه‌خواهد داد.»

2 روز تعطیل

بعد از برگزاری هفته سی‌وسوم، مصطفی دنیزلی تصمیم گرفت تمرینات تیمش را 2 روز تعطیل کند. البته در جلسه‌ای با بازیکنان از راحت‌ گل‌خوردن آنها در مسابقه‌های هفته‌های گذشته انتقاد کرد. او که از نحوه بازی بازیکنانش رضایت ندارد، بعدازظهر چهارشنبه برای تیمش تمرین گذاشت؛ تیمی که قرار است جمعه آخرین مسابقه خود را مقابل فولاد خوزستان برگزار کند. جالب اینکه کمیته استیناف رسما اعلام کرد که 2 امتیاز از پرسپولیس کسر نشده است.

این خبر خطر سقوط پرسپولیس به لیگ دسته اول کشور را منتفی کرد. علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف درباره حکم کمیته استیناف بازی تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان می‌گوید: «پس از بررسی‌های لازم با اکثریت آرا همه به این رای رسیدند که 2 امتیاز کسر شده به پرسپولیس بازگردد ولی 2 بازی داخلی تیم پرسپولیس در حالتی که این تیم میزبان است، بدون تماشاگر شود. در واقع ما کسر 2 امتیاز را به 2 جلسه محرومیت از حضور تماشاگران تبدیل کردیم که شامل نخستین و دومین بازی فصل آینده این تیم در لیگ برتر خواهد شد.»

پرسپولیس بعد از آخرین مسابقه خود در لیگ برتر، یک مسابقه مهم در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشباب دارد که اگر از این مسابقه امتیاز بگیرد، به دور بعد صعود خواهد کرد. البته پرسپولیس در آخرین مسابقه خود در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال شکست خورد و وضعیت این تیم در دور برگشت متزلزل شده است.

کد خبر 169555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز