گروه اقتصادی: سکوت آزاردهنده مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پاسخ به ابهام‌های مردم درباره خطای احتمالی در حذف یارانه‌های نقدی موجی از نگرانی را تشدید کرده است و مشخص نبودن زمان واریز یارانه‌های نقدی اردیبهشت ماه این سؤال تکراری را ایجاد کرده که بی‌نظمی در واریز یارانه‌های نقدی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

همزمان سازمان هدفمندی یارانه‌ها از تمدید مهلت انصراف یا عدم‌انصراف از دریافت یارانه‌های نقدی تا آخرین ساعت روز پنجشنبه این هفته خبر داد درحالی‌که سامانه www.refahi.ir از صبح دیروز از دسترس خارج شد. در 3 روز گذشته برخی شهروندان در تماس با همشهری ابراز داشتند که مشخص نیست نتیجه مراجعه خود به سامانه رفاهی چیست؛ به‌ویژه اینکه از روز گذشته متن یک پیام به زبان انگلیسی هنگام ورود مردم به سامانه یادشده به نمایش در می‌آید که مفهوم آن بررسی درخواست‌های مطرح شده است. این در حالی است که بسیاری می‌گویند اصلا تا حالا درخواستی مبنی بر انصراف یا عدم‌انصراف نداشته‌اند و به همین دلیل نگران هستند که سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدون اجازه یارانه نقدی آنها را قطع کند.

تمدید مهلت مراجعه به سایت رفاهی

اما دیروز در آخرین ساعات، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: مهلت مراجعه به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای اعلام انصراف یا عدم‌انصراف از دریافت یارانه نقدی تا ساعت 24 روز پنجشنبه 14 اردیبهشت تمدید شد. به گزارش مهر، بهروز مرادی افزود: تنها افرادی که پیامک این سازمان را دریافت کرده‌اند باید به سایت رفاهی مراجعه کنند و سایرین لزومی برای مراجعه ندارند.

وی درباره واریز 28 هزار تومان مابه‌التفاوت مرحله اول و دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: برای همه افرادی که پیامک سازمان را دریافت نکرده‌اند این مبلغ واریز شده و به خاطر مسدود بودن برداشت ممکن است در حساب بانکی افراد قابل مشاهده نباشد. مرادی اظهار داشت: درصورتی که تنها افرادی که پیامک را دریافت کرده‌اند به سایت مراجعه کنند مشکل سامانه رفع می‌شود.

وی در مورد مشکلاتی که در حال حاضر برای مراجعه به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است، عنوان کرد: به‌دلیل شائبه ایجاد شده مبنی بر اینکه افرادی که پیامک دریافت نکرده‌اند هم باید به سایت مراجعه کنند، تعداد مراجعه‌کنندگان به سایت و حجم ورودی‌ها به سامانه افزایش یافته است که این امر به‌طور طبیعی سرعت سامانه را کند می‌کند. وی در مورد مابه‌التفاوت مبلغ یارانه نقدی مرحله اول و دوم اظهارداشت: مردم و سرپرستان خانوارها بدانند، افرادی که پیامک سازمان را دریافت نکرده اند، مابه‌التفاوت (28 هزار تومان) یارانه نقدی مرحله اول و دوم به حساب آنها واریز شده است، منتهی سیستم برخی از بانک‌ها این مبلغ را نشان نمی‌دهد اما این افراد مطمئن باشند که پول در حساب آنهاست.

سایت هدفمند‌سازی یارانه‌ها از دسترس خارج شد

خبر دیگر اینکه سایت refahi.ir از دسترس خارج شده است که به دلیل ضعف‌های زیرساختی امکان ورود به این سایت برای متقاضیان میسر نیست. برخی شهروندان در تماس با همشهری با اشاره به عدم‌امکان دسترسی به سایت یادشده خواستار آن شدند که فرصت کافی دست‌کم به‌مدت یک هفته درنظر گرفته شود و همزمان مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها و دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها پاسخگوی پرسش‌های صریح مردم باشند.

کد خبر 168668
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز