کارلوس‌ کی‌روش، سرمربی تیم ملی روز گذشته 18 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد تا بازیکنان مورد نظر خود را در مسابقه دوستانه با موزامبیک محک بزند.

فوتبال

کی‌روش که بعد از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل برنامه‌های خود را اعلام کرد، پیش از نخستین مسابقه تیم ملی در این رقابت‌ها اردوهای مختلفی را برگزار کرده است. البته اردوهای تیم ملی تا 3‌خردادماه ادامه خواهد داشت و تیم ملی در این روز در تاشکند به مصاف ازبکستان می‌رود.

امروز یکی از اردوهای تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد. مدیر رسانه‌ای تیم ملی در این رابطه می‌گوید: «بازیکنان دعوت شده باید ساعت 13 امروز در محل هتل آزادی تهران خود را به کادر فنی معرفی کنند.» در این اردو البته لژیونرها دعوت نشده‌اند، زیرا مسابقه دوستانه ایران و موزامبیک در روزهای اعلام شده فیفا قرار ندارد و به همین دلیل بازیکنانی مثل جواد نکونام نمی‌توانند باشگاه خود را ترک کرده و در تمرینات تیم ملی شرکت کنند.

به غیر از آن، ملی‌پوشان استقلال، پرسپولیس و سپاهان نیز در اردوی جدید تیم ملی حضور نخواهند داشت. این 3 تیم علاوه بر لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارند و به‌دلیل همزمانی مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا با این بازی دوستانه هیچ بازیکنی از سپاهان، استقلال و پرسپولیس به تیم ملی دعوت نشده است.

بازیکنان جوان و کم تجربه

کارلوس کی‌روش درست مثل اردوی قبلی بازهم بازیکنان جوان و کم تجربه را به اردوی تیم ملی فراخوانده است. بازیکنانی چون محسن فروزان، حسین ماهینی، شجاع خلیل آزاد، سیامک کوروشی، ابراهیم کریمی، رضا حقیقی، قاسم دهنوی، اکبر صادقی، میلاد زنیدپور، آرش افشین، پیام صادقیان و رضا نوروزی. در کنار این بازیکنان نفراتی چون شهاب گردان، پژمان نوری، محمد قاضی، محمد غلامی، احسان حاج صفی و قاسم حدادی‌فر نیز حضور دارند.

اغلب این بازیکنان در آخرین مسابقه تیم ملی مقابل موریتانی حضور داشتند، نفراتی که بنا به صلاحدید کارلوس کی‌روش یک نیمه برای تیم ملی بازی کردند. محمد قاضی که یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی به حساب می‌آمد، با اینکه نمایش قابل‌قبولی داشت ولی یک ضربه پنالتی را به بیرون زد. در مقابل شهاب گردان با درخشش در نیمه دوم مسابقه یک ضربه پنالتی بازیکن موریتانی را گرفت تا بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به اتمام برسد. گرچه بعد از این مسابقه نسبت به حریفان تدارکاتی تیم ملی انتقادهای بسیاری شد ولی کارلوس کی‌روش سعی دارد با حداقل امکانات و برنامه‌هایی که فدراسیون برای تیم ملی درنظر می‌گیرد، بازیکنان مناسبی را از میان این بازیکنان جوان پیدا کند.

چهارشنبه رودرروی موزامبیک

تیم ملی در این اردو کریم انصاری‌فرد را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. مهاجم گلزن لیگ برتر که آسیب‌دیده است، حتی بازی با موزامبیک را هم از دست می‌دهد، اما بقیه بازیکنان دعوت شده، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ساعت 16:30 امروز در کمپ تیم‌های ملی نخستین تمرین خود را انجام می‌دهند.این اردو 4 روز به طول خواهد انجامید و تیم ملی ساعت 15:30 روز چهارشنبه در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف موزامبیک خواهد رفت.

کارلوس‌کی‌روش، سرمربی تیم ملی درباره تشکیل اردوی جدید تیم ملی می‌گوید: «به‌زودی بازی با موزامبیک را در پیش داریم که برای آن یک اردوی خاص برگزار می‌کنیم.» کی‌روش آخرین بار مسابقه استقلال و شهرداری تبریز را در ورزشگاه آزادی تماشا کرد، مسابقه‌ای سرد که به‌نظر می‌رسید مرد پرتغالی پیش از پایان مسابقه، ورزشگاه را ترک کند که چنین نکرد.

او می‌گوید: «اینکه تا پایان بازی در ورزشگاه ماندم، دلیل خاصی نداشت، فقط می‌خواستم بازی را ببینم.» کارلوس کی‌روش همچنین عنوان می‌کند که فکر نمی‌کرده چلسی و بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان صعود کنند. او تاکید می‌کند: «قبل از اینکه بازی‌های انجام شود فکر می‌کردم بارسلونا و رئال مادرید به فینال صعود می‌کنند اما بعد از انجام 2 بازی بسیار شگفت‌زده شدم و از عملکرد چلسی و بایرن مونیخ تحت‌تأثیر قرار گرفتم.»

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا دی متئو برای شکست بارسلونا از او کمک گرفت یا نه، می‌گوید: «نه، چلسی خیلی خوب بازی کرد اما دی متئو از من کمکی نگرفت و تماسی با من نداشت.»

کد خبر 168158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز