یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب الکترونیک هری پاتر در سه روز اول ورودش به بازار کتاب‌های الکترونیک، بیش از یک میلیون پوند فروش کرد تا نشان دهد در عرصه مجازی هم این اثر می‌تواند رکوردساز باشد.

هری پاتر

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا  این کتاب الکترونیک که 27 مارس (8 فروردین) به بازار آمد، به گفته چارلی ردماین ناشر این اثر، فراتر از تمام کتاب های الکترونیک که تا کنون منتشر شده اند، قرار گرفت.

به گفته نیلسن بوک اسکن در همین هفته در مجموع فروش 7 جلد کتاب چاپی هری پاتر نیز بیش از 36 هزار پوند در کتابفروشی های بریتانیا گزارش شده است. این در حالی است که این مجموعه در سال جاری میلادی تنها در بریتانیا 588 هزار پوند فروش داشته و مبلغ فروش آن در سراسر جهان بسیار بیشتر از این رقم است.

در سال 2011 این مجموعه در بریتانیا موفق شد فروشی 4 میلیون پوندی را ثبت کند و در مجموعه 530 هزار نسخه از این کتاب ها به فروش رسید. در آمریکا 6/1 میلیون نسخه از کتاب های هری پاتر در آمریکا فروخته شد.

سه جلد نخست کتاب های الکترونیک هری پاتر که از طریق وبسایت پاترمور قابل خرید هستند، هریک به قیمت 99/7 دلار یا 99/4 پوند قابل دانلود هستند و مردم می توانند هریک از 4 کتاب بعدی را که بلندتر هستند به بهای 99/9 دلار بخرند. هر یک از کتاب های صوتی این مجموعه نیز به بهای 99/29 دلار یا 99/17 پوند از طریق همین سایت فروخته می شود.

نسخه های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی کتاب های هفتگانه هری پاتر نیز در هفته های آینده در این سایت در دسترس قرار می گیرند.

«چارلی ردماین» معتقد است بیشتر متقاضیان مجموعه هفتگانه هری پاتر را 8 تا 11 ساله هایی تشکیل می دهند که هنوز این کتاب ها را نخوانده اند هرچند نوجوانان و بزرگسالان نیز در زمره خریداران نسخه های الکترونیک هری پاتر هستند.

تاکنون 450 میلیون نسخه از مجموعه کتاب های هری پاتر در جهان به فروش رسیده و این مجموعه به 70 زبان ترجمه و در سراسر جهان منتشر شده است.

کد خبر 165403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز