همشهری آنلاین: سونی در رقابت با کتاب‌خوان‌های دیجیتال (E-Reader) کیندل آمازون و آی‌پد اپل، قیمت کتاب‌خوان خود را از 349 دلار به 299 رسانده ‌است

به گزارش Business week، از زمان عرضه تبلت اپل به نام iPad، شرکت سونی برای دومین بار قیمت کتاب‌خوان دیجیتال خود به نام Reader Daily Edition را کاهش داده‌است.

هم اکنون آمازون با محصول خود به نام Kindle 60 درصد و سونی 35 درصد بازار کتاب‌خوان‌های دیجیتال را در دست دارند. ولی با ورود تبلت اپل به بازار شرایط برای آمازون و سونی پیچیده‌تر شده است.

پیش‌بینی شرکت تحلیل بازار Forrester Research نشان می‌دهد تا پایان امسال 6 میلیون کتاب‌خوان دیجیتال به فروش خواهد رسید.

از طرفی دیگر شرکت کتاب‌فروش Barnes & Noble‌ نیز که چند وقت پیش کتاب‌خوان خود را به بازار عرضه کرده نیز با استقبال نسبی از محصولش روبرو شده و به نظر می‌رسد که بازار کتاب‌خوان‌ها در حال رونق است.

آمازون هفته گذشته نسخه جدید کتاب‌خوان کیندل به نام DX را معرفی کرد که دارای کنتراست بیشتر و تصاویری دقیق‌تر و قیمتی ارزان‌تر از مدل‌های پیشین خواهد بود.

از طرفی سونی اعلام کرده که به زودی فروش کتاب‌خوان خود را در چین، ژاپن و استرالیا را آغاز خواهد کرد. این شرکت همچنین پیش‌بینین می‌کند که چین تا سال 2015 به بزرگترین بازار کتاب‌خوان‌های دیجیتال تبدیل شود.

کد خبر 111189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز