دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چاوز حداقل دستمزد را در ونزوئلا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری افزایش داد.

هوگو چاوز

هوگو چاوز رهبر سوسیالیست ونزوئلا برای محکم‌ترکردن پایگاه سیاسی‌اش در بین مردم فقیر و بردن انتخابات اکتبر آینده، این کار را انجام داد.

او بین کوبا و کشورش برای درمان بیماری سرطان در حال رفت‌و‌آمد است و همین موضوع تردید‌هایی را درباره آینده او به‌وجود آورده و نیز سبب شده تا از صحنه و بحث سیاسی دور شود ؛ در حالی‌که رقیبش فرماندار هنریک کاپریل سرگرم یک تور رقابتی در کشور است.

اما رئیس‌جمهور 57 ساله ونزوئلا با توجه به ارتباط احساسی‌اش با مردم فقیر و هزینه‌ةای بالای دولتی و سرویس‌دهی ،در نظرسنجی‌های اخیر از رقیبش جلوتر بوده است.

چاوز چند ساعت پیش از ترک هاوانا به مقصد کوبا برای انجام دور سوم رادیوتراپی در جلسه کابینه که به طور تلویزیونی پخش می‌شد از افزایش حداقل دستمزد خبر داد و گفت:"در دهه1980 و 90 حداقل دستمزد به‌طور اساسی ثابت شد، سپس تورم سر به آسمان گذاشت...ما هفته‌هاست که روی این موضوع کار کرده‌ایم."

دولت او در آستانه انتخابات 16 مهر ، پروژه های بسیاری را اغاز کرده است.یکی از این پروژه‌ها یا به قول دولت"ماموریت" ها ساخت صدها هزار خانه است .پرداخت پول نقد به افراد مسن و خانواده‌های کم‌درآمد و بچه‌دار یکی دیگر از این برنامه‌هاست.

افزایش 32.25 درصدی دستمزدها در دو مرحله انجام می‌شود؛ یکی در تاریخ 12 اردیبهشت و مرحله بعدی در تاریخ 11 شهریور.به این ترتیب حداقل دستمزد در ونزوئلا به 475 دلار طبق نرخ رسمی تبدیل ارز خواهد رسید.

چاوز که حالش به‌نظر مساعد می‌رسید و با صدایی محکم و قوی صحبت می‌کرد افزود که تقریبا 4 میلیون نفر از این قانون بهره‌مند خواهند شد.

 

کد خبر 165317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز