شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت چاوز ذخایر طلای این کشور را از بانک های اروپایی پس می‌گیرد.

VENEZUELA GOLD SHIPMENT

اولین محموله طلای این کشور روز جمعه با پروازی از پاریس رسید.

سربازان، کاروان حمل طلا را که متشکل از دست‌کم 5 کامیون مسلح حامل طلا بود به سمت بانک مرکزی در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا اسکورت کردند.

گروهی از طرفداران دولت هنگام عبور کاروان فریاد شادی سر دادند و پرچم تکان می‌دادند.این در حالی بود که سربازها اسلحه‌هایشان آماده شلیک بود.دو تانک سبک هم محموله را اسکورت می‌کرد.

چاوز در ماه اوت اعلام کرده بود بیش از 211 تن طلای ونزوئلا را که در بانک‌های آمریکا و اروپا نگهداری می‌شود به کشورش بازخواهد گرداند.

او اوایل روز جمعه 4 اذر اعلام کرد اولین محموله طلا در راه است.

هوگو چاوز گفت:"{طلاها} به جایی برمی‌گردد که باید از اول هم همانجا می‌ماند...به مخازن بانک مرکزی ونزوئلا، نه بانک لندن یا ایالات متحده.این طلای ماست."

او گفت که طلا پیشتر در لندن نگهداری می‌شد اما نام بانک یا حجم محموله را اعلام نکرد.

رئیس‌جمهور چپ‌گرای ونزوئلا گفته است تصمیمش برای برگرداندن ذخایر طلای این کشور به‌خاطر کمک به حفظ ونزوئلا دربرابر مشکلات اقتصادی موجود در آمریکا و اروپاست.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، پدرو پالما، استاد موسسه عالی مطالعات ادرای و اجرایی گفت از نظر او هیچ توجیه اقتصادی برای جابه‌جایی محل طلاها وجود ندارد.

او افزود این که طلا ها در انلیس باشد یا ونزوئلا تغییری در ارزش آن ایجاد نمی‌کند و این بیشتر یک حرکت برای قهرمان نشان دادن دولت در انظار عموم است.

مخالفان چاوز این تصمیم را برنامه‌ای پرهزینه و از روی بی‌اطلاعی و غیر منطقی می‌دانند.

 

کد خبر 152180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز