شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد کارخانه دار وقتی یکی از آشنایانش به وی وعده داد می‌تواند در مقابل گرفتن 80 میلیون تومان ، وام 5 میلیاردی برای وی فراهم کند، هرگز نمی توانست تصور کند وعده دروغین این جوان سرآغاز ماجرایی خواهد بود که مرگ او را رقم می زند.

ساعت 22 و30 دقیقه چهارشنبه گذشته، وقتی ماموران گشت کلانتری 157 کیانشهر در نزدیکی پارک جنگلی میرزا کوچک‌خان با خودروی  پژو 206 قرمزرنگی مواجه شدند که به طرز مشکوکی درکنار خیابان پارک شده بود، با دیدن مرد میانسالی که بی حرکت در صندلی عقب آن به خواب رفته بود به وارسی دقیقی از خودرو دست زده و در آن هنگام بود که دریافتند مرد میانسال با شلیک گلوله از پای درآمده است. با گزارش موضوع کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی تهران  و بازپرس محمد حسین شاملو  برای بررسی صحنه جنایت به محل کشف جسد رفتند.

در حالی که مقتول هیچ کارت شناسایی ای به همراه نداشت ، با استعلام پلاک خودرو نشانی از خانواده این مرد در اختیار پلیس قرار گرفته و در تماس با آنها مشخص شد مقتول مرد 41 ساله ای به نام مصطفی است که صاحب یک کارخانه سنگ تزئینی می‌باشد.

در بازجویی از پسر جوان مقتول وی در توضیح ماجرا گفت: پدرم ساعت یک بعد از ظهر، برای پس گرفتن یک چک 80 میلیون تومانی قراری با یکی از آشنایانمان به نام امیر حسین که  منزلش درهمین حوالی است داشت و به این دلیل از خانه خارج شد.

با اظهارات این مرد جوان ، به دستور بازپرس محمد حسین شاملو، امیر حسین به عنوان مظنون کلیدی جنایت تحت تعقیب قرار گرفت و کارآگاهان جنایی پایتخت در عملیاتی ضربتی در کمتر از 6 ساعت از زمان کشف جسد، مرد جوان را در خانه اش در طبقه دوم آپارتمانی در  مقابل محل کشف جسد بازداشت کردند.

 سرهنگ حسین خوئینی معاون آگاهی پایتخت روز گذشته در توضیح خبر دستگیری متهم اصلی پرونده گفت: متهم که 28سال سن دارد ، در ابتدا منکر جنایت بود، ولی وقتی در برابر بازجویی تخصصی کاراگاهان اداره 10 آگاهی تهران  قرار گرفت لب به اعتراف گشوده و به قتل مصطفی اعتراف کرد.

این متهم در خصوص علت قتل مرد کارخانه دار گفت: چند ماه قبل ازجنایت مقتول 80 میلیون تومان به من داد تا برایش وام 5میلیاردی فراهم کنم، ولی نتوانستم وام را برایش تهیه کنم. چند روز قبل از جنایت مصطفی با من تماس گرفت و چون فهمیده بود که وعده‌ام دروغ بوده، از من خواست پولش را به وی بازگردانم. در حالی  که مستاصل شده بودم، پس از تهیه کلت کمری به بهانه پس دادن چک با مقتول قرار گذاشتم.

مصطفی ساعت 14 به خانه‌ام آمد، همسر و فرزندم درخانه نبودند، بعد از آنکه یک ساعت با یکدیگر صحبت کردیم، مصطفی با خانواده اش تماس گرفت و بعد از پایان این تماس بود که ناگهان او را غافلگیر کرده و به سمتش شلیک کردم. پس از جنایت جسد را  طوری که همسایه ها مشکوک نشوند، به داخل خودرواش برده و در کنار  پارک جنگلی رها کرده و متواری شدم.

با اعترافات این متهم  اسلحه کمری نیز به همراه تلفن همراه مقتول درداخل پاکتی کنار درختان پارک جنگلی درفاصله اندک ازمحل کشف جسد پیدا شد. تحقیقات قضایی برروی این پرونده جنایی زیر نظر بازپرس محمد حسین شاملو در شعبه یکم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تا فاش شدن تمام ابعاد حادثه ادامه خواهد یافت.

کد خبر 16530

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز