گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: نخستین اتوبوس زائران ایرانی عتبات عالیات بدون جا‌به جایی در مرزها مستقیم به کربلا رفت.

سفر

این خبری بود که جمعه 18فروردین90، خبرگزاری ایسنا از قول وزیر راه و شهر‌سازی منتشر کرد.به گفته علی نیکزاد، حدود 2ماه پیش با وزیر حمل‌ونقل عراق توافق شده تا 2کشور ایران و عراق مرزها را به روی یکدیگر باز کنند. او اعلام کرد: بر اساس این توافق اتوبوس‌های زوار ایرانی می‌توانند برای زیارت تا کربلا بروند و در مرز مهران اتوبوس‌ها جابه‌جا نشوند.البته طبق این توافقنامه متقابلا زائران عراقی نیز حق دارند بدون نیاز به جابه‌جایی اتوبوس وارد ایران شوند.

بی‌اطلاعی سازمان حج

شنبه 19فروردین 90، خبرگزاری فارس، به نقل از مدیر‌کل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت نوشت: «اعزام زائران به عتبات عالیات با اتوبوس‌های ایرانی امسال اجرایی می‌شود.»مهدی شهسواری درباره زمان اجرایی شدن تفاهم صورت گرفته بین ایران و عراق در خصوص اعزام زائران با اتوبوس‌های ایرانی به عراق بدون نیاز به جابه‌جایی در مرز گفت: «قطعا این تصمیم در سال‌جاری عملیاتی خواهد شد.» او اظهار کرد: براساس تفاهمنامه بین ایران و عراق، اتوبوس زائران 2کشور در مرز به صورت مستقیم وارد کشور مقابل شود و نیازی به تعویض اتوبوس زائران در پایانه‌های مرزی بین ایران و عراق نخواهد بود.

هماهنگی بین دستگاه‌ها

اطلاع‌رسانی مسئولان 2دستگاه درباره یک موضوع واحد در نوع خود جالب است؛ مسئولی که متولی امر اعزام زائر است می‌گوید به‌دنبال اعزام زائران به عتبات عالیات با اتوبوس‌های ایرانی بدون جابه‌جایی در مرز هستیم، در مقابل بالاترین مقام اجرایی دستگاه دیگری خبر از آغاز اجرای این طرح می‌دهد.

انتشار اظهارات مدیر‌کل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت به فاصله یک روز از اظهارات وزیر راه و شهرسازی، حاکی از اشراف کامل وی به مسائل حوزه کاری است. البته شاید گفته شود مصاحبه مدیر کل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی حج و زیارت پیش از اجرای این توافقنامه انجام شده و اکنون منتشر شده که آن هم پذیرفته نیست، زیرا اعزام زائران بر عهده سازمان حج است و این فقط توجیه است.

این نحوه اطلاع‌رسانی مسئولان نشان از هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی دارد و از سویی گویای این امر است که تا چه حد مسئولان سازمان حج و زیارت پیگیر اعزام زائران ایرانی به عتبات‌عالیات با اتوبوس‌های ایرانی هستند و به روند امور واقف هستند. از سوی دیگر این امر بیانگر میزان نظارت سازمان حج و زیارت بر امور مرتبط با زائران ایرانی است.عاشقان و ارادتمندان اهل بیت(ع) اخبار مربوط به عتبات عالیات را به دقت دنبال می‌کنند و این نوع اظهارات نشان از ناهماهنگی بین دستگاه متولی اعزام زائران ایرانی و سایر دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی‌کننده است.

کد خبر 165229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز