جمعه ۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: خالد مشعل، رهبر سیاسی جنبش حماس یکشنبه در رأس هیأتی به مسکو سفر می‌کند تا در خصوص اوضاع خاورمیانه با توجه به نشست گروه چهار در برلین، با مقامات روسیه رایزنی کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه روسیه با تأیید این خبر اعلام کرد: طرف روسی قصد دارد به تلاش‌های خود برای تثبیت اوضاع در فلسطین و برطرف کردن اختلاف نظرات بین مقامات سیاسی بلندپایه فلسطینی با توجه به توافقات مکه بین جنبش‌های فتح و حماس پیرامون تشکیل دولت وحدت ملی و نیز بر اساس معیارهای گروه چهار میانجی بین‌المللی در حل مسائل خاورمیانه ادامه دهد.

رهبران حماس در ماه مارس سال 2006 نیز به روسیه سفر کرده و طی آن با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، نمایندگان شورای مفتیان و نمایندگان دومای دولتی روسیه دیدار و گفت‌وگو داشتند که این مسئله با واکنش شدید منفی از سوی مقامات تل‌آویو مواجه شد.

مشعل روز جمعه در آستانه این سفر پس از دیدار با عمرو موسی،‌ دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در شهر قاهره، پایتخت مصر خواستار لغو محاصره تحمیلی علیه ملت فلسطین شد و تأکید کرد آمریکا چاره ای جز تغییر موضع خود در قبال فلسطینیان ندارد.

کد خبر 16425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز