سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری روسیه پس از انجام یک سفر کوتاه به قطر وارد اردن شد.

به گزارش بی بی سی، ولادیمیر پوتین قرار است در اردن با عبدالله دوم پادشاه این کشور و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند. یکی از سخنگویان دولت اردن درباره دیدار رییس جمهوری روسیه از این کشور گفت که امیدوار است سفر پوتین به اردن به آغاز روند گفت وگو‌های صلح در خاورمیانه کمک کند.

ناصر جوده سخنگوی اصلی دولت اردن گفت:ما دیدار ولادیمیر پوتین را بسیار مهم قلمداد کرده و از آن استقبال می‌کنیم.


او افزود:روسیه عضو بسیار مهمی از کوارتت(گروه چهار جانبه میانجیگران صلح خاورمیانه) و کشوری است که منافع آن با آغاز روند گفت وگو‌های صلح و ایجاد صلحی دائمی در خاورمیانه پیوند خورده است.سازمان ملل متحد ،اتحادیه اروپا ، روسیه و آمریکا از اعضای گروه میانجیگران خاورمیانه موسوم به کوارتت هستند.

ولادیمیر پوتین در این سفر علاوه بر مسائل فلسطین و خاورمیانه با مقامات اردنی در زمینه انرژی ومسائل اقتصادی نیز به بحث وتبادل نظر خواهد پرداخت.

رییس جمهوری روسیه پیش از سفر به اردن نیز در قطر با امیر این کشور شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی و در عربستان سعودی با ملک عبدالله پادشاه این کشور دیدار و گفت و گو کرد.


تور خاورمیانه‌ای پوتین بویژه به کشور‌های عربی متمایل به غرب همزمان با با بلا گرفتن اختلافات میان روسیه وغرب انجام می‌گیرد. ولادیمیر پوتین هفته گذشته و در جریان سخنانی که در اجلاس امنیتی ایراد کرد شدیدا سیاست یک جانبه نگرانه دولت آمریکا در جهان را مورد انتقاد داد.

کد خبر 15655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز