گروه سیاسی: رئیس جمهوری تأکید کرد: جمهوری اسلامی‌ ایران با اقتدار و تدبیر تا رسیدن به قله هسته‌ای، راه خود را ادامه خواهد داد.

محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم شهر املش استان گیلان سخن می‌گفت و ایرنا خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: ایران در مسیر رسیدن به قله هسته‌ای ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که ملت ایران امروز بیدار و مصمم در سراسرکشور یکپارچه برای دفاع از حقوق هسته‌ای خود ایستاده‌اند و از آن حمایت می‌کنند، تصریح کرد: به فضل الهی مخالفان دستیابی ایران به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای امروز از این‌که بتوانند جلوی راه ما سد یا ما را از حقوق خود محروم کنند، مأیوس شده‌اند.

رئیس جمهوری گفت: مخالفان دستیابی ایران به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای می‌دانند که اگر ملت ایران از این سد عبور کند سایر ملتها نیز در مسیر قرار خواهند گرفت و مخالفان دستیابی ملتها به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای دیگر نخواهند توانست به خصلت خودخواهی و طغیان ادامه دهند.

عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رئیس جمهوری گفت: ما به قدرت‌های زورگو نصیحت می‌کنیم که در راه جلوگیری از پیشرفت ایران اشتباه نکنند زیرا فناوری هسته‌ای امروز در اختیار ملت ایران است، این ملت مصمم است از تمام ظرفیت‌های این فناوری استفاده کند و در این مسیر حتی یک گام هم عقب‌نشینی نخواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد که در ادامه دومین روز از بیست و پنجمین سفر استانی خود در جمع مردم شهرستان رودسر سخن می‌گفت، با بیان این‌که ملت ایران مقتدر و محکم در مقابل زورگویان و طاغوت‌های عالم ایستاده است گفت: امروز قدرتهای فساد در حال نزول و سرشکستگی هستند و برای تأمین منافع خود سعی دارند جلوی پیشرفت علمی ملتها را بگیرند.

به گزارش مهر، رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران و تأکید بر حق مسلم کشورمان برای داشتن این فناوری اظهار داشت: استفاده از سوخت هسته‌ای در زمینه‌های صنعت، علم و کشاورزی به اندازه‌ای مهم است که در مدتی کوتاه جایگاه یک ملت را بیش از 50 سال پیش می‌برد.

رئیس قوه مجریه از تصویب 9 منطقه نمونه گردشگری، تخصیص بودجه برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد پل رود، رفع محدودیت‌ها برای ایجاد صنایع، یکپارچه‌سازی زمینهای کشاورزی، تخصیص اعتبار برای تکمیل دانشگاه پیام نور و ساخت دو سالن ورزشی مجزا مخصوص دختران و پسران در شهرستان رودسر خبر داد. به گزارش ایرنا، احمدی‌نژاد همچنین رفع بیکاری را از کارهای فوری دولت دانست و تأکید کرد که باید دست به دست هم داد تا این معضل، از بین برود. 

دو برنامه پنج‌ساله توسعه

رئیس جمهوری تأکید کرد: مسئله انرژی هسته‌ای به حدی برای پیشرفت کشور مهم است که ارزش دارد ما در دو برنامه پنج‌ساله توسعه هیچ کاری در کشور انجام ندهیم و به‌جای آن دولت و ملت دست به دست هم دهند تا از ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای به‌طور کامل بهره‌مند شوند.

محمود احمدی‌نژاد در آغاز دومین روز از بیست و پنجمین سفر استانی خود در جمع مردم شهرستان سیاهکل در بخشی از سخنان خود با اشاره به مخالفت این قدرتها با دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: علت مخالفت این قدرتها با پیشرفت هسته‌ای ملت ایران این است که جلوی دستیابی این ملت را به فناوری‌های پیشرفته بگیرند.

رئیس جمهور با بیان این‌که امروز مهمترین ماموریت ما ساختن ایران است اظهار داشت: یکی از مهمترین کارها تلاش همه جانبه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان است که در این زمینه سهم جوانان شهرستان سیاهکل از تسهیلات ارزان قیمت زودبازده در سال جاری 32 میلیارد تومان خواهد بود.

اهمیتی نمی‌دهیم

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مسئله هسته‌ای و فشارهایی که از جانب برخی قدرت‌ها وارد می‌شود، گفت: ایران در مسئله هسته‌ای راه خود را ادامه خواهد داد و به مخالفت‌های آنان هیچ اهمیت نمی‌دهد.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد در ادامه دومین روز از بیست و پنجمین سفر استانی خود در جمع مردم شهرستان لنگرود گفت: مردم این دیار همچون ابریشم نرم و لطیف اما در ایمان محکم و استوار و شجاع هستند و با قلبهای پاک و ایمان‌های محکم مسیر‌های سخت را پیموده‌اند و در دفاع از اسلام ناب محمدی مجاهدات‌ها کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم لاهیجان اظهار داشت: یکی از معضلات روبروی ما، رفع بیکاری است و به همین منظور دولت اقدام به ارائه‌تسهیلات ارزان‌قیمت کرده است که سهم جوانان لاهیجانی در سال 85، سی‌میلیارد تومان است.

احمدی‌نژاد از جوانان این شهرستان خواست که کمربندها را برای ساختن کشور محکم ببندند.

وی همچنین وعده داد مشکل چایکاران لاهیجان حل و زمینه برای استقبال از چای تولیدی آن ها فراهم شود.

رئیس جمهوری همچنین علاوه بر دیدار با مردم شهرستان آستانه اشرفیه جلسه‌ای نیز با منتخبان و فرهیختگان استان گیلان داشت.

کد خبر 16340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز