سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری گفت: بدون تولید و افزایش ثروت عمومی امکان پیشرفت وجود ندارد و باید از ذره ذره خاک این سرزمین ثروت بسازیم.

محمود احمدی نژاد در سخنانی در اولین روز بیست و پنجمین سفر استانی خود،با بیان اینکه مردم گیلان الگوی نجابت، پاکی، صبر و مقاومت و مجاهدت در راه خدا هستند، ادامه داد: این سرزمین مهد پرورش میرزا کوچک خان جنگلی قهرمان یگانه ای است که در مقابل ظلم وابسته به استکبار و استعمار یک تنه ایستاد و از شرف و حیثیت مردم ایران شجاعانه دفاع کرد.

احمدی نژاد که ظهر سه‌شنبه اول بهمن، در ورزشگاه شهید عضدی شهرستان رشت سخن می‌گفت، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ماموریت بزرگ امروز ساختن ایران است گفت: اولین عامل در ساختن کشور،کار و تلاش مثبت و تولید ثروت است که همه ما موظفیم دست به دست هم دهیم و با همه توان کشور را پیش ببریم.

به گزارش مهر،رئیس جمهوری توزیع عادلانه ثروت را کار دیگر دولت خواند و گفت: اگر همه استعدادها شکوفا شود اما در اختیار عده ای خاص قرار گیرد به آرمان‌ها و اهداف خود نخواهیم رسید .وی همچنین گفت: دولت اصرار دارد شرکت‌ها، موسسات و کارخانجاتی که روزی با دلارهای نفتی انباشته شده است بین مردم توزیع کند.

احمدی نژاد بخش مهمی از سیاست‌های اصل 44 را توزیع عادلانه ثروت‌ها خواند و گفت: 40 درصد از این ثروت‌ها از طریق سهام عدالت و 40 درصد دیگر از طریق بورس با ضوابطی که این ثروت ملی در اختیار افرادی با دیدگاه‌های خاص که به دنبال منافع خاص هستند قرار نگیرد توزیع می شود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه طی 15 سال تحت عنوان خصوصی سازی قریب به 3 هزار میلیارد تومان ثروت مردم در اختیار عده ای خاص قرار گرفته است، گفت: امروز دولت علاوه بر اینکه تلاش خواهد کرد ثروت انباشته به طور عادلانه توزیع کند با تصمیمات قاطع به دنبال احقاق حقوق کارگران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد با اشاره به پرونده هسته ایران گفت: آن‌ها می‌دانند که دستیابی ایران به چرخه‌ سوخت هسته‌ای یک جهش بزرگ است و می‌خواهند ملت ایران را از این جهش بزرگ محروم کنند.

رئیس جمهوری افزود:عده‌ای خود را طرفدار مذاکره و گفت‌وگو نشان می‌دهند. ما هم از گفت‌وگو استقبال می‌کنیم؛ چراکه ملت ما اهل گفت‌وگو و منطق است. آن‌ها به ما می‌گویند بیایید مذاکره کنید ولی شرط می‌گذارند که ما فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را تعلیق کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: اگر آن‌ها می‌گویند چرخه‌ سوخت هسته‌ای ما متوقف شود، آن‌ها نیز فعالیت‌های خود را متوقف کنند تا در یک شرایط عادلانه گفت‌وگو شود.

احمدی نژاد همچنین عصر سه‌شنبه در بین مردم شهرستان‌های رودبار، فومن و شفت حاضر شده و برای آنان سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری را در این سفر سید مجتبی ثمره‌هاشمی‌و علی سعید لو و جمعی از مقامات و وزرا همراهی می‌کنند.

جلسه‌ هیئت دولت روز پنجشنبه در رشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 16259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز