پرسپولیس امروز در شرایطی آخرین مسابقه هفته بیست و هفتم لیگ برتر را مقابل مس کرمان برگزار می‌کند که در هفته‌های گذشته به حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا می‌اندیشد.

فوتبال - پرسپولیس - تمرین

مصطفی دنیزلی که روی موفقیت در لیگ قهرمانان حساب ویژه‌ای باز کرده، بازیکنانش را قبل از بازی با الهلال عربستان به اردوی قطر برد. این تیم البته مقابل الهلال به تساوی دست یافت تا به‌طور موقت به بازی‌های لیگ برتر فکر کند، زیرا پرسپولیس امید چندانی به قهرمانی در لیگ برتر ندارد و به همین دلیل، مصطفی دنیزلی رقابت‌های لیگ قهرمانان را در اولویت قرار داده است. سرمربی پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: «در لیگ قهرمانان آسیا باید با دقت‌تر رفتار کنیم. شاید در لیگ برتر بتوان اشتباه‌ها را جبران کرد اما در آسیا جایی برای جبران اشتباهات نیست.» او با چنین تفکری تیمش را مقابل مس کرمان قرار می‌دهد؛ تیمی که در حال حاضر با 34 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته است. مصطفی دنیزلی درباره این مسابقه اضافه می‌کند: «حال و هوای تیم ما مناسب است و بازی امروز را حتما باید ببریم. محروم و مصدوم داریم اما اینها مسائلی نیست که بتواند برای پرسپولیس مشکل درست کند. ممکن است هر تیمی این مشکلات را داشته باشد.»

مازیار زارع و حسین بادامکی 2 بازیکن سه‌اخطاره پرسپولیس برای مسابقه امروز هستند. مهدی مهدوی‌کیا، هاشمیان و ممدوتال نیز 3 بازیکن مصدوم این تیم به حساب می‌آیند که پزشک پرسپولیس در این رابطه می‌گوید: «متأسفانه با وجود تلاش فراوان مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان به بازی مقابل مس نمی‌رسند. وضعیت سایر بازیکنان مثل علیرضا محمد خوب است و درباره آنها دنیزلی باید تصمیم‌گیری کند.» با این حال، مصطفی دنیزلی نمی‌خواهد به تیمش استرس وارد کند و معتقد است که پرسپولیس قبل از بازی با الهلال اردوی مناسبی را برگزار کرده است.

در مقابل، مس کرمان وضعیت چندان مناسبی در لیگ برتر ندارد و برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کند. ابراهیم‌ قاسمپور که در هفته‌های اخیر به این تیم پیوسته، دیروز حاضر نشد در نشست خبری شرکت کند؛ مردی که برای ماندن مس در لیگ برتر راهی کرمان شده است. قاسمپور به‌عنوان سرمربی داماش گیلان موفق بود و می‌خواهد این موفقیت را در کرمان نیز به دست بیاورد. نکته اینجاست که قاسمپور با تیم‌هایی که مقابل پرسپولیس قرار گرفته، معمولا شکست خورده و آمار ناموفق این مربی امروز می‌تواند در ورزشگاه آزادی هم به ضرر مس تمام شود. قاسمپور آخرین بار با مربیگری داماش به پرسپولیس باخته است. مس با 30 امتیاز در رده چهاردهم جدول حضور دارد. البته مصطفی دنیزلی در این باره نظر جالبی دارد و تاکید می‌کند: «از تغییر و تحول در مس آگاه هستم و قاسمپور را می‌شناسم. او مربی ارزشمندی است. مس کرمان نتایج عجیبی می‌گیرد و باید حواسمان بسیار جمع باشد زیرا مس تیم خطرناکی است.» و در مورد وضعیت تیمش نیز اضافه می‌کند: «من به آن 8 هفته و ۱۳ بازی پیش‌رو (با احتساب لیگ قهرمانان) نگاه می‌کنم. تمام آنها برای ما اهمیت دارد. تمرکز ما روی لیگ قهرمانان آسیاست با این حال نباید از لیگ برتر هم غافل شویم و باید نتایج خوبی بگیریم؛ هرچند در این 8هفته برنامه بسیار فشرده‌ای داریم.»

تراکتورسازی - سپاهان

امروز مهم‌تر از مسابقه پرسپولیس و مس، بدون تردید بازی سپاهان و تراکتورسازی است. سپاهان صدرنشین لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تیم سوم جدول قرار می‌گیرد. تراکتورسازی با ۴۶ گل زده خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و باید مقابل سپاهان، مستحکم‌ترین مدافعان لیگ صف آرایی کند. سپاهان اگر بتواند تراکتورسازی را شکست دهد به سوی قهرمانی فرار می‌کند و استقلال و تراکتورسازی را ناکام می‌گذارد اما قلعه‌نویی دوست ندارد در تبریز دستش از قهرمانی کوتاه شود.

تراکتورسازی نیز درصورت برتری علاوه بر اینکه فاصله‌‌اش را با سپاهان کم می‌کند، جای استقلال را با یک بازی بیشتر در رده دوم خواهد گرفت. به همین دلیل تساوی در بازی تراکتورسازی و سپاهان به سود استقلال است.

کد خبر 163366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز