همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی پایتخت از استقرار 300 پایگاه نوروزی پلیس در محلات تهران خبرداد و گفت: اداره گذرنامه در نوروز تعطیل نیست.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین ساجدی‌نیا در آخرین نشست خبری سال جاری در تشریح اقدامات پلیس پایتخت در آستانه نوروز 91 گفت: فرمانده انتظامی تهران بزرگ برای پوشش انتظامی و راهنمایی هر چه بهتر پایتخت در آستانه و در طول تعطیلات نوروز اقدامات خود را در دو حوزه راهنمایی و رانندگی، انتظامی و امنیتی تقسیم‌بندی کرده است.

وی در تشریح فعالیت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آستانه سال جدید با بیان اینکه از اوایل اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین سال 91 برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای پوشش انتظامی و راهنمایی در نظر گرفته شده است، گفت: همان‌طور که مدنظر دارید از آغازین روزهای اسفندماه با خرید مردم سطح معابر شهر شلوغ شده است.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی در آستانه نوروز بیشتر کنترل معابر عمومی، درجه یک و معابر منتهی به مراکز خرید بزرگ را تحت نظر داشت، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی سعی کرد با برقراری تمهیدات خاص مسیرهای منتهی به مراکز خرید را پوشش دهند تا ترافیک روان در این معابر برقرار باشد.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه در روز اول فروردین‌ماه نیز در حوزه راهور برنامه‌ریزی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روزهای ابتدایی سال که مردم به دید و بازدید مشغول هستند و سطح معابر شلوغ می‌شوند ماموران راهور در سطح شهر تهران متمرکز خواهند شد تا مبادا رانندگان از خلوتی بزرگراه‌ها استفاده کرده و دست به حرکات مخاطره‌آمیز بزنند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتظامی، امنیتی و آگاهی نیز برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است گفت: تا پایان سال جاری همکاران ما معابر اصلی به خصوص مترو، اتوبوس و مجتمع‌های تجاری را به صورت محسوس و نامحسوس تحت کنترل قرار می‌دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به برپایی 20 نمایشگاه بهاره در سطح پایتخت عنوان کرد که کارآگاهان و ماموران پلیس نیز در این نمایشگاه به صورت محسوس و نامحسوس حضور دارند.

به گفته وی با توجه به تمهیدات در نظرگرفته شده امنیتی و انتظامی در آستانه سال جدید تاکنون گزارش خاصی مبنی بر سرقت یا بروز ناهنجاری در سطح پایتخت گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در پنج شنبه آخرسال نیز ماموران پلیس پیشگیری حضور فعال‌تری در سطح شهر خواهند داشت، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ماموران پلیس پیشگیری نیز همگام با ماموران راهنمایی و رانندگی به کنترل نظم در این روز مبادرت می‌کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت همچنین در مورد تمهیدات انتظامی چهارشنبه آخرسال نیز با بیان اینکه در طول سه سال گذشته شاهد یک روند روبه کاهش بروز حوادث و سوانح در سطح پایتخت بوده‌ایم، گفت: در سال‌های اخیر بیشتر مردم اقدام به روشن کردن آتش و استفاده از موادمحترقه در محلات خود می‌کردند و این سبب شد که علاوه بر عدم‌بروز مشکل خاص در معابر اصلی تعداد مجروحان و مصدومان کاهش یابد.

کشف بیش از 17 میلیون عدد موادمحترقه

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در مجموعه پلیس آگاهی و امنیت عمومی شاهد افزایش کشفیات موادمحترقه غیرمجاز در سال جاری بوده‌ایم، گفت: بیش از 17 میلیون عدد موادمحترقه از متخلفان کشف و ضبط شده است.

وی همچنین با بیان اینکه از 27 اسفندماه 300 پایگاه نوروزی پلیس در 300 محله مستقر خواهند شد، گفت: این ایستگاه‌ها در راستای ارتقاء طرح امنیت محله‌محور ایجاد شده و تا 15 فروردین برای ایجاد امنیت در محلات مستقر خواهند شد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه ماموران پلیس تهران در ایام عید در آماده‌باش صد درصدی خواهند بود، گفت: طبق سنوات گذشته اسباب‌کشی منازل در تعطیلات ممنوع خواهد بود و افرادی که در این مدت قصد اسباب‌کشی دارند باید نسبت به اخذ مجوز کتبی از کلانتری محل اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه خدمات پلیسی در ایام نوروز نیز تعطیل نخواهد شد، گفت: پلیس اماکن به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مردم است.

فرمانده انتظامی پایتخت همچنین با بیان اینکه اداره گذرنامه و اتباع نیز در تمام ایام نوروز به صورت مستمر فعالیت خواهد کرد، گفت: حتی این اداره در زمان تحویل سال نیز آماده پاسخگویی به مراجعان است.

وی افزود: به قید فوریت برای افراد گذرنامه صادر خواهد شد.

ساجدی‌نیا همچنین با بیان اینکه میانگین حضور پلیس 110 در محل حادثه کمتر از هفت دقیقه است، گفت: تلاش کرده‌ایم با افزایش تعداد نفرات میزان خدمات پلیس 110 را افزایش دهیم.

وی همچنین درباره تفکیک پلیس 110 از کلانتری‌ها گفت: پلیس 110 تهران مستقل خواهد شد و به صورت مستقل عمل می‌کند و در حال حاضر تفکیک پلیس 110 از کلانتری‌ها در دوره آزمایشی قرار دارد.

ساجدی‌نیا همچنین با اشاره به کنترل اراذل و اوباش و سارقان هنگام نوروز گفت: سارقان و اراذل و اوباش در ایام نوروز شناسایی و در حوزه کنترلی کلانتری‌ها قرار دارد.

هنجارشکنان روزهای پایانی تا بعد از تعطیلات مهمان پلیس هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز با بیان اینکه با توجه به هماهنگی‌‌های انجام شده در مرجع قضایی، افراد دستگیرشده که باعث ناهنجاری در روزهای آخرسال خواهند شد و خلاف قانون مرتکب عمل می‌شوند تا بعد از 13 فروردین در اختیار پلیس و قوه قضاییه قرار دارند.

ساجدی‌نیا همچنین در مورد برنامه‌های پلیس پایتخت در سال آینده گفت: ارتقای امنیت محله‌محور در اولویت برنامه‌های پلیس در سال آینده است.

وی همچنین با بیان اینکه در آستانه سال جدید و افزایش حضور مردم در معابر برای خرید شب عید جرایمی از قبیل کیف‌قاپی و جیب‌بری در دستور کار پلیس قرار دارد، به مردم توصیه کرد از حمل پول زیاد خودداری کرده البته باید مدنظر داشته باشد که سارقان در کنترل پلیس هستند.

ساجدی‌نیا با اعلام این خبر که جرایم جنایی در سال 90 روند روبه کاهشی داشته است، گفت: در طول دوسال گذشته موردی که منجر به فوت یا کشته‌شدن فرد ربوده شده باشد، نداشتیم.

کاهش حداقلی نزاع منجر به قتل در پایتخت

وی همچنین با بیان اینکه نزاع منجر به قتل در پایتخت به حداقل رسیده است، گفت: با این وجود نزاع همچنان در صدر اولین موضوعات تماس با پلیس 110 است و پس از آن نیز سرقت و رسیدگی به تصادفات راهنمایی و رانندگی در مراتب بعدی قرار دارد.

فرمانده انتظامی تهران همچنین در مورد هماهنگی‌های انجام شده با سازمان آتش‌نشانی به برگزاری یک نشست مشترک میان پلیس و تهران و آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: این نشست در راستای ارتقای همکاری‌های مشترک میان این دو سازمان ارائه کننده خدمات بوده است.

وی با بیان اینکه در این نشست مقرر شد که در حریق‌های بزرگ پلیس برای جلوگیری از ازدحام مردم و پیشگیری از رخدادهای بعدی در کنار آتش‌نشانان قرار گیرد، گفت: در این مورد صحبت‌هایی درباره استفاده آتش‌نشانان از خطوط ویژه برای تسریع در امدادرسانی صورت گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه آتش‌نشانان در چهارشنبه آخرسال در 50 نقطه حساس در کنار ماموران پلیس خواهند بود، گفت: با حضور آتش‌نشانان در کنار ماموران پلیس آنان در بحث اطفای حریق فعالیت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد فعالیت پلیس در برخورد با اخلالگران اقتصادی گفت: پلیس بر اساس دستور مقام‌قضایی ماموریت‌های خود را در رابطه با اخلالگران اقتصادی آغاز کرده و در اکثر ماموریت‌ها و دستگیری مخلان اقتصادی پلیس آگاهی پایتخت موفق عمل ‌کرده است.

وی با اشاره به مباحث ترافیکی پنج‌شنبه آخرسال با بیان اینکه معبر اصلی بزرگراه نواب، تندران، جاده صالح‌آباد و پل صنیع‌خانی جزو معابر اصلی و مهم ترافیکی در پنجشنبه آخرسال قرار دارد گفت: پلیس تمهیدات ویژه‌ای را در مورد استقرار خودروها و همچنین ورود و خروج خودروها از بهشت‌زهرا (س) در نظر دارد.

کد خبر 163311
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز