مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین مانور مدیریت بحران تهران به صورت غیر مترقبه برگزار می‌شود.

ششمین مانور مدیریت بحران شهر تهران در یکی از روزهای 7 ، 8 و یا 9 اسفند ماه جاری با سه ویژگی مخفی بودن ساعت حادثه ، نوع حادثه و مکان وقوع حادثه از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با همکاری 24 سازمان و نهاد فعال در حوزه مدیریت شهری و خدمات اضطراری برگزار خواهد شد.

دکتر مازیار حسینی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: انجام تمرین‌های رویارویی با حادثه ضروری است و سبب روشن شدن نقاط ضعف و قوت و نیز تمرین هماهنگی میان سازمان ها و نهادها در مقابله با حوادث می شود.

وی با بیان اینکه می توانیم این مانور را یک مانور قانون محور ، منطقه محور و مردم محور بنامیم ، گفت: ممیزی و بازپیرایی تجارب قبلی با توجه به قوانین موجود ، تدوین وطراحی سناریوی کلی، توجیه و آموزش عوامل اجرایی در منطق شهرداری و نواحی، هماهنگی با سازمان های تخصصی و ساماندهی و ایجاد نظام مستندسازی مانور از جمله کارهایی است که قبل از اجرای مانور انجام گرفته است.

حسینی ، عملیات ششمین مانور مدیریت بحران شهر تهران را به دوشاخه تقسیم کرد و گفت: در شاخه نخست نیروهای عملیاتی به صورت میدانی در مکان های پیش بینی شده به شش تمرین تخلیه اضطراری شهروندان از محل حادثه، اسکان اضطراری( برپایی اردوگاه با نصب چادر) ، عملیات تریاژ(جداسازی مصدومان بر حسب اولویت درمان و جراحت) ، ارائه خدمات بهداشت و درمان اضطراری ، امداد هوایی و نیز عملیات مسدود سازی یکی از بزرگراههای شهر خواهند پرداخت.

وی افزود: در شاخه دوم نیز عملیات مانور به صورت فرضی تمرین می‌شود و شامل عملیاتی چون اطفای حریق فرضی، ترمیم شبکه ها و تاسیسات عمومی مثل آب و برق و گاز، جستجو و نجات  و امنیت و انتظامات خواهد بود و نیروهای عملیاتی با اطلاع از نوع حادثه برای مقابله به محل‌های اعلام شده اعزام خواهند شد.

به گفته حسینی، رویکرد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر اساس محله محوری و شهروند محوری است و توجه به مردم و نقش آنها در این سازمان یک اصل است.

وی افزود: شورایاری‌ها و ستادهای مدیریت بحرانی که در اماکن تشکیل شده است می‌تواند پل ارتباطی خوبی بین شهروندان با سازمان باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این مانور اضطراب و تشویش اذهان عمومی را به دنبال نخواهد داشت گفت: دو گروه تخصصی ارزیاب و حدود 200 نفر ارزیاب را برای ارزیابی این کار درنظر گرفته ایم.

کد خبر 16292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز