همشهری آنلاین: نمایشگاهی از تازه‌ترین آثار حجت امانی حول اتفاقات اخیر خاورمیانه همزمان در کشورهای آلمان و انگلستان برپا می‌شود.

نقاشی

به گزارش ایسنا، این هنرمند نقاش که این روزها در تدارک برپایی سه نمایشگاه مختلف از آثارش در کشورهای آلمان، هنگ کنگ و نیومکزیکو است،گفت: آپریل سال 2012 دو نمایشگاه همزمان در شهرهای «بن» و «لندن» خواهم داشت.

به گفته او، نمایشگاه آثارش در کشور آلمان به صورت انفرادی و با نمایشگاه گردانی کریم ویندرهوز برپا می‌شود که طی آن 20 اثر میکس مدیا او همراه با کارگاه نقاشی روی چینی برپا خواهد شد.

امانی افزود: نمایشگاه آثارم در لندن در کنار دو هنرمند ایرانی دیگر برگزار خواهد شد و سه اثرم از این مجموعه به نمایش عموم در می‌آید. نمایشگاه گردانی این مجموعه را ژانت رادی برعهده دارد.

او همچنین درباره مضمون آثار هر دو نمایشگاه گفت: تعدادی از کارهای جدیدم که پیش از این بر روی سایت ژانت رابی منتشر شده است،مربوط به اتفاقات اخیر خاورمیانه است که نفرتم از جنگ و عشقم به صلح را به نمایش می‌گذارد.

امانی تصریح کرد: این آثار با مضمون اتفاقات اخیر خاورمیانه و تهدید امنیتی که نسبت به افراد مختلف به واسطه سلاح‌های جنگی صورت می‌گیرد، شکل گرفته و در آنها نگاه لطیفی دیده می‌شود که با شعارهایی که خودم گوشه و کنار این آثار هنری نوشته‌ام آرزویم را نسبت به صلح در منطقه‌ اعلام می‌کنم.

حجت امانی متولد 1357 در لرستان و دانش‌آموخته نقاشی در مقطع کارشناسی و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است. آثار او تاکنون در بیش از 20 نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور به نمایش درآمده است

سال گذشته نیز یکی از عکس‌های محیطی او در حراجی بونامز به فروش رسید و بهمن ماه امسال مجموعه‌ای از عکس‌های اجرای محیطی او با بن‌مایه‌ای مشترکی از فرشتگان در گالری دی به نمایش گذاشته شد.

او همچنین در تلاش است تا ماه می 2012 مجموعه‌ای از کالیگرافی‌‌هایش را در هنگ کنگ و سپتامبر 2012 مجموعه‌ای از تاپستری‌هایش را در نمایشگاه «فولک آرت» در نیومکزیکو به نمایش بگذارد.

 

کد خبر 162799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز