همشهری آنلاین: نمایشگاه 13 هنرمند ایرانی طی سه نمایشگاه پی در پی در گالری هیلد برند زوریخ (سوئیس) از 12 فروردین تا مهرماه سال آینده (6 اکتبر 2012) برگزار می‌شود.

نقاشیخط

به گزارش ایلنا، نمایشگاه اول این گالری از 12 فروردین آغاز می‌شود که به آثار رضا درخشانی اختصاص دارد و تا خرداد ماه 91 ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه آخرین آثار این هنرمند ارائه می‌شود.

همچنین در نمایشگاه دوم این گالری آثار کالیگرافی (نقاشیخط) 6 هنرمند ایرانی با عنوان "نسل دیگر کالیگرافی ایران" از 17 خردادماه 91 عرضه خواهد شد که تا سال آینده خود را در کشور سوئیس برگزار می‌کنند.

این شش هنرمند شامل علیرضا آستانه، عقیقی بخشایش، محمد بزرگی، حبیب فرج‌آبادی، ابوالفضل شاهی، هدیه شفیعی، بهروز زیندشتی است که در این نمایشگاه آخرین آثار از هنرمندان کالیگرافی ایران را به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه 7 ژوئن تا 18 آگوست(17 خرداد تا 27 مرداد 1391) برگزار خواهد شد.

در نمایشگاه سوم که با عنوان "جلوه مینیاتور در هنر معاصر" برگزار خواهد شد، آثاری از شیوا احمدی، مریم اشکانیان، رضا درخشانی، سودی شریفی و اسد فولول را به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه نیز نام 4 هنرمند ایرانی به چشم می‌خورد که قرار است آثار مینیاتوری معاصر خود را از 30 آگوست تا 6 اکتبر 2012 ( 8 شهریور تا 14 مهرماه 1391) به نمایش بگذارند.

گالری هیلد برند زوریخ که در ابتدا در شهر جنوا سال 2001 تاسیس شده و در سال 2004 به شهر زوریخ سوئیس منتقل شد و در آن نمایشگاه‌های بزرگی از آثار راه یافته به آرت بازل، آرت دوبی و ... برپا کرده است.

مسئولیت این گالری برعهده کاشیا هیلد برند است که به دلیل مورد توجه قرار گرفتن هنر ایران در عرصه بین‌المللی، شش ماه از برنامه‌های این گالری به نمایش هنر ایران اختصاص خواهد یافت.

 

کد خبر 161633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز