همشهری آنلاین: کارشناس فوتبال کشور وضعیت تیم ملی را ایده‌آل نمی‌داند و معتقد است کی‌روش باید زمان بیشتری را صرف پیشرفت فنی تیم کند.

جلالی مجید

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال با توجه به تساوی برابر قطر و راهیابی به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی عنوان کرد: وضعیت تیم ملی جای نگرانی دارد اما اگر همه این‌ها را به جانب مربی بیاندازیم غیر منصفانه است.

 وی افزود: تیم ملی نیاز به کار بیشتری دارد. ما می‌بینیم تیم در بخش دفاعی ضعیف عمل می‌کند. منظورم خط دفاعی نیست. تیم ملی در بخش دفاعی آسیب‌پذیر است و نیاز به تمرین دارد.

 جلالی همچنین گفت: اگر بخواهیم تیم را چهار - پنج روز قبل از بازی در اختیار داشته باشیم، جواب گوی الان نیست و کار بیشتری را طلب می‌کند. بازی تدارکاتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی جلویت تیم متوسط آسیا این طوری بازی می‌کنیم منطقی است که جای نگرانی باشد.

 سرمربی فولاد خوزستان ادامه داد: تیمی که من می‌بینم هر کسی مربی‌اش باشد و این طوری بازی کند نگران کننده است.

 می‌شود تشخیص داد که این تیم نیاز به زمان و کار بیشتری دارد تا به یک تیم خوب تبدیل شود. من نمی‌دانستم کی‌روش خواسته تا زمان بیشتری در اختیارش قرار دهند پس تشخیص او درست است اما این بستگی به ما دارد که این زمان را در اختیارش قرار می‌دهیم یا نه.

 جلالی همچنین با بیان این‌که تیم ملی در بعضی از پست‌ها نیاز به ترمیم دارد تاکید کرد: این که تیم از ضربه کاشته یا اوت دستی گل بزند عیبی ندارد اما برای روزهای سخت کافی نیست. برای این‌که بعضی پست‌ها را ترمیم کنیم لازم است تا 10 بازیکن بیاوریم و تست کنیم.

 جلالی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان لیگ را به خاطر تیم ملی تعطیل کرد؟ افزود: برای تعطیلی لیگ در جهت افزایش زمان کار تیم ملی باید فکری کرد و برنامه ریزی داشت تا تیم بتواند بیشتر کار کند و بازی تدارکاتی بیشتری داشته باشد. مثلا بازی تدارکاتی به فاصله سه - چهار روز مانده به بازی اصلی خوب است اما برای این تیمی که می‌بینیم کافی نیست. آن چیزی که لازم داریم در درجه اول تغییر نسل است و این یک ضرورت برای فوتبال ملی است. بازیکنانی با پتانسیل مشخص داریم و این پتانسیل ثابت است و با آن‌ها نمی‌توان کار بیشتری انجام داد مگر این که ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم.

 وی ادامه داد: این چیزی نیست که با اردوی 4-5 روزه میسر شود. تیم ملی مشکل دارد و مشکلش هم با اقدامات کاملا بنیادی حل می‌شود. ما باید این را قبول کنیم و اگر قبول نکنیم این احتمال وجود دارد که خدایی نکرده ظرف چند ماه آینده غرور ملی تحت تاثیر قرار بگیرد.

 این کارشناس فوتبال در پایان نیز در ارزیابی‌اش از حریفان احتمالی ایران در مرحله بعدی رقابت‌ها تاکید کرد: تیم‌هایی که به مرحله بعدی صعود کردند، همه تیم‌های خوبی هستند. حتی عمان تیم متحول شده‌ای است.چون در گروهش توانسته عربستان را پشت سر بگذارد و مطمئن باشید تیم راحت در دور بعد نخواهیم داشت. این که بگوییم به ژاپن یا استرالیا برسیم کدام بهتر است فکر ساده‌لوحانه‌ای است. هر گروه بندی که شود بازی راحتی نخواهیم داشت. بنابراین باید برای شرایط سخت، تیم را آماده کنیم و این یک هشدار است و همه باید آن را جدی بگیریم. الان که وقت داریم و می‌توان فکری کرد باید جدی بگیریم.

کد خبر 162317
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز