پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات روسیه تاکید کردند شیوع آنفلوآنزای پرندگان در مجاورت مسکو تحت کنترل قرا ردارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مسئولان بهداشتی روسیه می گویند هزاران نفر از مردم از لحاظ علائم بیماری تحت معاینه قرار گرفته‌اند.

گنادی اونیشنکو، متخصص ارشد همه‌گیرشناسی دوشنبه 19 فوریه (30 بهمن) به خبرگزاری اینترفاکس گفت: " نظارت پزشکی بر 5453 نفر از ساکنان در نواحی آلوده از جمله 20 نفری که د ر تماس با پرندگان بیمار قرار داشتند، برقرار شده است."

او افزود : "تا به حال فرد بیمار یا مشکوک به بیمار بودن پیدا نشده  است."

ویروس H5N1 شنبه این هفته در دو مرغداری خصوصی در 50 کیلومتری مسکو شناسایی شد.

یک مقام ارشد دامپزشکی روسیه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تایید کرد که ویروسی که در مرغ‌های خریده شده در بازار پرندگان مسکو یافت شده، از نوع خطرناک H5N1 است.

این دومین باری است که آنفلوآنزای پرندگان در روسیه شیوع پیدا می‌کند و برای اولین بار این ویروس بالقوه مرگبار به پشت دروازه‌های پایتخت این کشور رسیده است.

مقامات رسمی  می‌گویند سه محل دیگر نزدیک شهر مسکو مشکوک به آلودگی به آنفلوآنزای پرندگان هستند و برای انجام آزمایش از آنها نمونه‌برداری شده است.

 ویروس H5N1 برای اولین بار در روسیه در سال 2005 در مرغداری‌های صنعتی در ناحیه کراسنودار در 1000 کیلومتری جنوب مسکو یافت شد.

سرگئی یرمین، رئیس برنامه آنفلوآنزای پرندگان سازمان جهانی بهداشت در روسیه می‌گوید تجربه‌ای که در شیوع قبلی بیماری به دست آمد، باعث شد که در شیوع فعلی بیماری، روسیه "کاملا آماده" باشد.

کد خبر 16147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز