دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رزمایش بزرگ "اقتدار" با حضور 20 تیپ رزمی و پیاده و مکانیزه نیروری زمینی سپاه پاسداران دوشنبه 30بهمن آغاز شد.

به گزارش فارس در این مانور که با فرمان سردار زاهد فرمانده نیروی زمینی سپاه و با رمز یا اباعبدالله الحسین(ع) و در راستای ارتقاء سطح توان رزمی و تقویت بنیه دفاعی و عملیاتی یگان‌های پیاده و مکانیزه نیروی زمینی سپاه آغاز شد، تیپ‌های شرکت کننده در این مانور در گستره 16 استان کشور در سه مرحله انواع تاکتیک‌های رزمی را در جهت آمادگی برای "دفاع همه جانبه و نبرد نامتقارن" تمرین می‌کنند. 

نیروی زمینی سپاه با استعداد بیست تیپ زبده عملیاتی برای بکار گیری آخرین جنگ افزارها و تسلیحات مدرنی که به تازگی به واحدهای مختلف این نیرو تحویل شده‌اند و نمایش توانمندی‌های رزمندگان سلحشور و پرتوان خود رزمایش بزرگ «اقتدار» را بر اساس تقویت یگانی برگزار می‌کند.

در سال جاری سلسله رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) 1 و 2 با دستیابی به تمامی اهداف در سطح وسیعی انجام شده و دو رزمایش موشکی تخصصی نیروی دریایی سپاه (رعد) و نیروی هوایی سپاه (صاعقه) نیز با موفقیت برگزار شد و هم اکنون رزمایش تخصصی نیروی زمینی سپاه (اقتدار) انجام می‌شود و به این ترتیب حلقه رزمایش‌های پیش بینی شده در سال جاری برای رسیدن به آمادگی لازم این نیروها تکمیل می‌شود.

کد خبر 16099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز