یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

بیست تیپ رزمی پیاده و مکانیزه نیروی زمینی سپاه پاسداران، رزمایش بزرگ «اقتدار» را با هدف تمرین تاکتیک‌ها و حفظ آمادگی دفاعی یگان‌های رزمی از روز دوشنبه 30 بهمن به مدت سه روز برگزار می‌کنند.

خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داد: در راستای ارتقاء سطح توان رزمی و تقویت بنیه دفاعی و عملیاتی یگان‌های پیاده و مکانیزه نیروی زمینی سپاه در گستره 16 استان کشور در سه مرحله انواع تاکتیک‌های رزمی را در جهت آمادگی برای «دفاع همه جانبه و نبرد نامتقارن» تمرین می‌کنند.

بر پایه این گزارش، نیروی زمینی سپاه با استعداد بیست تیپ زبده عملیاتی برای بکار گیری آخرین جنگ افزارها و تسلیحات مدرنی که به تازگی به واحدهای مختلف این نیرو تحویل شده‌اند و نمایش توانمندی‌های رزمندگان سلحشور و پرتوان خود رزمایش بزرگ «اقتدار» را بر اساس تقویت یگانی برگزار می‌کند.

در ادامه گزارش روابط عمومی سپاه آمده است: در سال جاری سلسه رزمایش‌های پیامبر اعظم(ص) 1 و 2 با دستیابی به تمامی اهداف در سطح وسیعی انجام شده و دو رزمایش موشکی تخصصی نیروی دریائی سپاه (رعد) و نیروی هوایی سپاه (صاعقه) نیز با موفقیت برگزار شد و هم اکنون رزمایش تخصصی نیروی زمینی سپاه (اقتدار) انجام می‌شود و به این ترتیب حلقه رزمایش‌های پیش بینی شده در سال جاری برای رسیدن به آمادگی لازم این نیروها تکمیل می‌شود.

کد خبر 16041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز