همشهری‌آنلاین: ساعاتی پس از حملات مخالفان رژیم اشغالگر قدس به سفارتخانه‌های این رژیم در گرجستان و هند و وقوع انفجار در آن، بنیامین نتانیاهو در اظهاراتی منفعلانه حملات مذکور را به ایران منتسب کرد که این اظهارات واکنش سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران و کارشناسان را برانگیخت و آنها در اظهاراتی ضمن رد این موضوع تاکید کردند این اتهام زنی در چارچوب یک جنگ روانی صورت گرفته است.

حمله به سفارت اسرائیل

رسانه‌های خارجی ظهر امروز از حملات مخالفان رژیم اشغالگران قدس به سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در گرجستان و هند خبر دادند.

مهر در این زمینه نوشت: شبکه‌های الجزیره و العربیه و رویترز در خبری فوری گزارش دادند: وزارت امور خارجه اسرائیل از وقوع دو انفجار در نزدیک سفارتخانه‌های این رژیم در هند و گرجستان خبر داده است.

بر اساس این گزارش، دو بمب در نزدیکی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در تفلیس و دهلی نو منفجر شده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هدف از انفجار این بمب‌ها، کارکنان سفارتخانه‌های اسرائیل در گرجستان و هند بوده است.

ساعاتی بعد از مخابره این خبر، مقامات رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی به فرافکنی در مورد این حملات پرداختند. خبرگزاری فرانسه در این زمینه نوشت: ساعتی پیش رسانه‌ها از وقوع دو حمله به سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در دهلی نو و تفلیس خبر دادند. بر این اساس در حمله نخست که در مقابل سفارت این رژیم در دهلی نو رخ داد همسر سفیر رژیم اسرائیل در هند مجروح شده و بمب دوم نیز در سفارت اسرائیل در پایتخت گرجستان توسط نیروهای امنیتی این کشور خنثی شده است.

در پی این حملات مقامات رژیم صهیونیستی با به نمایش گذاشتن وحشت خود از گسترش خشم بین المللی علیه این رژیم اقدام به فرافکنی علیه دشمنان خود بویژه ایران کردند.  

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در اظهاراتی منفعلانه حملات مذکور را به ایران منتسب کرده و مدعی شد چنین حملاتی توسط این کشور انجام گرفته است.  

همچنین آویگدور لیبرمن در سخنانی که حاکی از خشم این مقام تندرو صهیونیست در مورد به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی در خارج از سرزمینهای اشغالی بود گفت: ما چنین حملاتی را تحمل نخواهیم کرد.  

روزنامه هاآرتض با انتشار این خبر از قول وی مدعی شد: حمله به سفارت‌های اسرائیل در خارج از مرزها نشان می‌دهد که شهروندان اسرائیلی با تهدید تروریستی مواجه هستند.  

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد که این رژیم به خوبی می‌داند حملات مذکور از سوی چه کسانی طراحی شده و به آنها پاسخ خواهد داد.

واکنش صریح دستگاه دیپلماسی ایران به اتهام اسرائیلی‌ها

در پی این فرافکی رژیم صهیونیستی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان واکنش نشان داد و دخالت ایران در حمله به سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را رد و ادعای این رژیم مبنی بر دخالت ایران در حمله به سفارتخانه‌های اسرائیل در هند و گرجستان را محکوم کرد.

رامین مهمانپرست گفت: این اتهام زنی در چارچوب یک جنگ روانی صورت گرفته است.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اتهام رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت ایران در حمله به سفارتخانه‌های این رژیم در هند و گرجستان را رد و محکوم کرد و گفت: این اتهام زنی در چارچوب یک جنگ روانی صورت گرفته است.

مهمانپرست با بیان اینکه هرگونه اقدام تروریستی را محکوم می کنیم، تصریح کرد: ایران بزرگترین قربانی تروریسم است و انگشت اتهام باید به سوی بسیاری از کشورها که به صورت علنی از اقدامات تروریستی به ویژه رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، نشانه رود.

وی که با شبکه العالم گفتگو می‌کرد خاطرنشان کرد: این کشورها باید توضیح دهند که چرا از اقدامات و جنایات گروه‌های تروریستی در ایران و سایر کشورهای منطقه دفاع و حمایت کرده و حتی اسامی این گروه‌ها را از فهرست‌های تروریستی خارج کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که برپایه ترور، جنایت و اشغال بنا نهاده شده متهم اصلی اقدامات تروریستی است و معتقدیم که ریشه ترور باید در یک نهضت بین المللی خشکانده شود.

واکنش نمایندگان مجلس به اتهام زنی اسرائیلی‌ها

 برخی کارشناسان کشورمان نیز واکنش‌های صریحی در این مورد نشان دادند که این واکنش‌ها در جدول زیر آمده است: 

عوض حیدرپور- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس 
  • این ادعای نتانیاهو یک حرف یاوه و بیهوده است که آن را برای فرار به جلو مطرح کرده است.
  • جمهوری اسلامی ایران به طور کلی موافق با انفجار کور و کشتن ناجوانمردانه مردم نیست چراکه جمهوری اسلامی ایران این نوع اقدامات را بر اساس آموزه‌های دینی‌مان حرام می‌داند.
  • اگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی چنین اتهامی به ایران می‌زند یک نوع فرار رو به جلو است تا اقداماتی که خودشان انجام می‌دهند را به جمهوری اسلامی ایران منتسب کند.
  • به احتمال قریب به یقین، رژیم صهیونیستی می‌خواهد زمینه‌چینی تروری در یک جای دنیا را انجام دهد یا اینکه در ایران ضربه‌ای بزند لذا از الآن دارد زمینه آن را می‌چیند. یعنی دارد برای یک عمل ناجوانمردانه علیه ملت ایران و اقدام جنایت‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران سوژه‌تراشی می‌کند.
  •  باید برای هر کار خلافی که رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران منتسب می‌کند یا هر گونه روش‌های ناجوانمردانه‌ای که در مورد ما در پیش می‌گیرد اقدام قانونی به عمل آوریم و برای هر وضعیتی که اینها فراهم می‌کنند شکایت را به دیوان داوری لاهه ببریم و از طریق وزارت امور خارجه پیگیری کنیم.
جهانگیرزاده - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
  • انفجار سفارتخانه رژیم صهیونیستی در گرجستان و هند تابعی از انزجار ملت‌ها از صهیونیست‌ها است.
  • رژیم صهیونیستی از ایران بیشتر می‌ترسد و دنبال این است که در روند مذاکرات آینده ایران با 1+5 تأثیر بگذارد.
  •  صهیونیست‌ها طی سال‌های گذشته خیلی مایل بودند علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک و تهدید جهانی ایجاد کنند. حال که نتوانستند این کار را انجام دهند حاضر هستند حتی با خودزنی خودشان - که از صهیونیست‌ها بعید نیست - انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی ایران بگیرند و جامعه بین‌الملل را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند.
  • این انفجارها یا کار خود صهیونیست‌ها است یا کار گروه‌های منزجر از رژیم صهیونیستی است.
  • رژیم صهیونیستی مایل است تنفر ملت‌ها را در پوشش مخالفت ایران پنهان کند. صهیونیست‌ها همیشه می‌خواهند از مخالفت‌های مردم کشورهای مختلف جهان که راهپیمایی‌های گسترده در مخالفت با رژیم صهیونیستی راه می‌اندازند، پرده‌پوشی کنند.
  • مردم کشورهای مختلف رفتارهای صهیونیست‌ها را نمی‌پسندند، آنها را به آپارتاید مذهبی، قومی و ملی و نژادی مجرم می‌دانند و رفتارهای توطئه‌گرانه‌ای که رژیم صهیونیستی راه انداخته و ترورهای مختلفی که مرتکب شده و ده‌ها دلیل روشن دیگر عامل تنفر ملت‌ها از رژیم صهیونیستی است لذا رژیم صهیونیستی در صدد این است که با گرفتن انگشت اتهام به سوی جمهوری اسلامی ایران، وضعیت را تبدیل به موضوع جمهوری اسلامی ایران کند.  

 

کد خبر 160390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز