جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

آرمن ساروخانیان : ربط دادن برد پرسپولیس به بحث‌های پیچیده تاکتیکی کار بیهوده‌ای است.

در لحظاتی که پرسپولیس 2 گل عقب بود و یک بازیکن کمتر داشت، هیچ کس برد این تیم را نمی‌توانست تصور کند. تصویر بسته ازصورت نگران دنیزلی در این دقایق و تماشاگرانی که ورزشگاه را ترک می‌کردند، این قضیه را ثابت می‌کند. دنیزلی در پایان بازی هم اعتراف کرد که سناریوی این بازی شبیه یک معجزه بود.دلایل این تغییر نتیجه را بیشتر باید در اردوی آبی‌ها جست‌وجو کرد. استقلال با وجود غیبت بازیکنان کلیدی‌اش، تا دقیقه 70 نمایش بسیار خوبی داشت. برخلاف شهرآورد‌های سنتی که تیم برنده ترجیح می‌داد زیر توپ بزند، استقلالی‌ها پس از گل دوم هم ضدحملات با برنامه‌ای داشتند و با پاس‌های تک‌ضرب، توپ را به مهاجمان می‌رساندند ولی آنها بی‌دقت بودند. در دقایق پایانی اما استقلال دگرگون شد.

درباره افت ناگهانی استقلال در دقایق پایانی فرضیه‌های زیادی به ذهن می‌رسد ولی آنچه از همه باورپذیرتر است و بازیکنان هم به آن اعتراف کردند، دست‌کم گرفتن حریف و اطمینان از پیروزی یا به قول مظلومی «بازیگوشی» آنها بود. استقلالی‌های حاضر در شهرآورد 74 که برخی از آنها ملی‌پوش یا نامزد پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند، با بازی دیروز نشان دادند که هنوز حرفه‌ای فکر نمی‌کنند. شهرآورد 74 برای آنها درسی بود تا بدانند سرنوشت بازی تا لحظه سوت پایان مشخص نیست؛ حتی اگر تیمی 2 گل پیش بیفتد و حریف 10 نفره باشد. البته غیبت یک لیدر در ترکیب استقلال هم تاثیر زیادی در آسان‌گرفتن بازی داشت. حضور بازیکنان باتجربه‌ای مثل مجیدی، جباری یا آندو می‌توانست استقلال را از بلایی که به آن دچار شد، نجات بدهد. محسن یوسفی که به‌دلیل سابقه بیشتر در استقلال در آن لحظات بازوبند را به دست داشت، این قدرت فرماندهی را نداشت و سیدمهدی رحمتی هم که سعی می‌کرد این وظیفه را بر‌عهده بگیرد، به‌دلیل اینکه درون دروازه بود، ناموفق ماند.

درباره نقش مظلومی در این شکست هم بحث‌های مختلفی مطرح است. برخلاف دنیزلی، دست او برای تعویض بسته بود ولی یک مربی کاریزماتیک در آن دقایق می‌توانست تیم را جمع کند و مانع تغییر ناگهانی نتیجه بازی شود. برخی می‌گویند که خود او هم مثل بازیکنان کار را تمام شده می‌دانست و به لقب جدیدش فکر می‌کرد.ایمون زاید، این مهاجم ناشناخته قطعا بیشترین تاثیر را در تغییر نتیجه بازی داشت. به ندرت می‌توان در تاریخ فوتبال نمونه‌ای را پیدا کرد که یک مهاجم تعویضی در تیمی جدید هر سه موقعیتش را تبدیل به گل کند. البته ایمون ثبت رویایی‌ترین شب حرفه‌ای‌اش را باید مدیون نمایش آماتوری 2 مدافع میانی حریف باشد.

کد خبر 159223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز