چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین نمایشگاه فروش آثار هنری بیروت art fair درحالی از 13 تا 16 جولای 2012 ( 22 تا 25 تیرماه 1391) در بیرون برگزار می‌شود که حضور هنرمندان ایرانی در این رخداد مهم هنری حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، هر چند در این نمایشگاه هنری که تمرکز خود را روی هنر خاورمیانه و جنوب آسیا قرار داده، گالری از ایران حضور ندارد با این حال هنرمندان ایرانی از طریق گالری‌های کشرهای دیگر منطقه حضور خود را به رخ مجموعه‌داران و خریداران عرب کشیدند.

پرویز تناولی به عنوان مطرح‌ترین هنرمند ایرانی و رضا درخشانی از دیگر هنرمندان مطرح ایرانی که درخشش خاصی در حراجی‌های هنری داشته‌اند، در این نمایشگاه به نمایندگی از گالری دارالفنون (خانه هنرهای کویت) حضور دارند.

نیوشا توکلیان به‌عنوان یکی از عکاسان ایرانی که این روزها عکس‌های او از مراسم حج در موزه بریتانیا درمعرض دید قرار گرفته، از طرف گالری مکعب خالی کویت عکس‌های خود را به نمایش و فروش می‌گذارد.

گالری هنر یکی از گالری‌های شهر دوبی است که درکنار ارائه آثاری از آدونیس، خالد الجلال، عبدالرحیم سالم آثار سالار احمدیان، هنرمند ایرانی را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

فریدون آو، هنرمند تحسین شده ایرانی که درحال حاضر در پاریس به سر می‌برد؛ از طرف گالری ژانت ریدی لندن در اولین آرت فر بیروت حضور دارد.

این هنرمند همچنین یکی از دو نماینده گالری "روسی اند روسی" لندن است که در کنار نیزه خان (هنرمند پاکستانی) به حساب می‌آید.

خسرو حسن زاده دیگر هنرمند ایرانی است که ازسوی گالری جانین رویز بیروت آثار خود را در این نمایشگاه ارائه خواهد کرد.

در کنار هنرمندان ایرانی شماری از هنرمندان مطرح عرب نیز آثارشان در این نمایشگاه مهم ارائه خواهد شد که از آن جمله می‌توان به حلیم الکریم، پل گریگوسیان، ایمن بعلبکی، شفیق عبود و عبدالناصر قارم نیز حضور خواهند داشت.

مسئولان این نمایشگاه ضمن تاکید بر رویدادهای سال 2011 در کشورهای عربی، عقیده دارند هنر معاصر در شرایط کنونی بازتابی است از اجتماع، سیاست و هویت فرهنگی این کشورها.

شاید از این روست که بخش عظیمی از آثار این نمایشگاه به ارائه چندین ویدئوآرت و چیدمان اختصاص می‌یابد.

ازجمله این آثار می‌توان به ویدئویی چهار دقیقه‌ای خالد حافظ از مصر به عنوان انقلاب و نیز ویدئوی گذرگاه از عبدالناصر غارم اشاره کرد.

"آرت فر" بیروت برای اولین بار است که برگزار می‌شود اما می‌تواند با حضور هنرمندان مطرح خاورمیانه و فروش آثار این هنرمندان به رویدادی مهم در منطقه محسوب شود.

 

کد خبر 159059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز