مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: به پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با تأمین سرویس‌های شبانه حمل و نقل عمومی و درخواست همکاری از نیروی انتظامی، ساعت کار مراکز خرید پایتخت از اول اسفند ماه تا ساعت یک بامداد افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هدف از طرح این پیشنهاد را کنترل ترافیک اسفند ماه و اعمال مدیریت سفر اعلام کرد و اظهار داشت: افزایش زمان فعالیت مراکز تجاری، توزیع انبوه سفرهای شهری با هدف انجام خریدهای نوروزی در شلوغ‌ترین ماه سال را امکان‌پذیر می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: به این منظور ضمن برقراری خطوط جدید اتوبوسرانی به مقصد مراکز مهم خرید، اتوبوس‌های شرکت واحد تا ساعت یک بامداد در این خطوط به جابه‌جایی مسافران خواهند پرداخت.

وی از افزایش ساعت کار تاکسی‌های خطی و گردشی و فعالیت آن‌ها در محل‌های تجمع مسافر و محدوده مراکز تجاری خبر داد و تصریح کرد: خودروهای مسافربری که در مرحله اول طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی بر چسب دریافت داشته‌اند، به یاری ناوگان تاکسیرانی می‌آیند.

معاون شهردار تهران آماده‌سازی پارکینگ‌های عمومی جهت پذیرش خودرو با حداکثر ظرفیت را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد و اضافه کرد: اجرای دقیق طرح پارکبان به منظور حداکثر استفاده از فضای حاشیه معابر، از جمله ساز و کارهای مدیریت پارک حاشیه‌ای به شمار می‌آید.

تشکری هاشمی با اعلام به کارگیری ناوگان ستاد امدادرسانی به خودروها در بزرگراه‌ها تا ساعت یک بامداد، ادامه داد: هر چند مترو هم‌اکنون نیز با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند. لیکن حداکثر تلاش جهت کاهش حداقل سرفاصله حرکت قطارهای مترو به سه دقیقه به عمل خواهد آمد.

وی پیش‌فروش بلیط اتوبوس‌های برون‌شهری بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به پایانه‌های مسافربری را از دیگر فعالیت‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در استقبال از نوروز، پایانه‌های چهارگانه تهران پاکسازی،‌شست‌و شو و رنگ‌آمیز خواهند شد.

معاون شهردار تهران از راه‌اندازی اولین مرکز تلفن چهار رقمی به منظور امکان تماس آسان و سریع شهروندان با شعب پیک‌ بادپا خبر داد و افزود: افزایش ساعت کار مراکز پیک بادپا تا ساعت یک بامداد و حتی در روزهای تعطیل در جهت اعمال مدیریت تقاضای سفر در اسفند ماه به اجرا درمی‌آید.تشکری هاشمی توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه و کارت‌های هوشمند سوخت شهروندان را از دیگر فعالیت‌های پیک‌ بادپا‌ برشمرد.

معاون شهردار تهران همچنین افزایش نظارت، کنترل و رفع نقص علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ترافیکی را از دیگر اقدامات مورد نظر اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر تجدید و تکمیل خط‌کشی بزرگراه‌ها، گاردریل‌ها و هندریل‌های معابر بزرگراهی نیز مورد تعمیر و تعویض قرار می‌گیرند.

تشکری هاشمی افزایش تعداد و زمان فعالیت گشت‌‌های بازرسی شرکت واحد و سازمان تاکسیرانی به منظور نظارت بر عملکرد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را مورد تأکید قرار داد.

وی افزود: از پانزدهم تا پایان اسفند ماه انجام هرگونه عملیات حفاری در سطح شهر ممنوع است.

کد خبر 15890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز