همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: در صورت انتخاب مجدد باراک اوباما، در سمت ریاست جمهوری آمریکا، سمت خود را ترک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: بارها اعلام کرده‌ام که قطعا تا زمانی که باراک اوباما فردی را جایگزین من کند در سمت خود باقی خواهم ماند.

کلینتون در ادامه تصریح کرد: پس از 20 سال که عمر خود را صرف مسائل سیاسی آمریکا کرده‌ام درک این مساله ساده است که من هم اکنون خسته‌ هستم و زمان کناره‌گیری‌ام فرا رسیده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: علاقه‌ای ندارم تا درباره آینده و اینکه قرار است چه اتفاقی روی دهد فکر کنم چرا که تمایلی ندارم ایده‌ام در این باره تغییر کند.

کلینتون همچنین گفت: تا لحظه‌ آخری که در سمت وزیر امور خارجه آمریکا هستم بی وقفه تلاش خواهم کرد تا وظایف خود را به درستی انجام دهم.

وزارت امور خارجه آمریکا با تایید اظهارات کلینتون طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هیلاری کلینتون گفته است که تنها تا زمان تعیین جانشین خود از سوی باراک اوباما، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کلینتون بارها در مصاحبه‌های قبلی خود گفته بود که تنها برای یک دوره تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا را برعهده خواهد داشت.

کد خبر 158416
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز