کی‌روش اما چنین پاسخ سرمربی استقلال را می‌دهد؛ «تنها زمانی که می‌توانستیم در تاریخ دیدارهای دوستانه فیفا برای تیم ملی یک دیدار تدارکاتی ترتیب دهیم و مسائل تکنیکی و تاکتیکی را که مدنظر داریم با بازیکنان مرور کنیم، همین تاریخ 23 فوریه (4 اسفند) بود

ورزش

«تاکید می‌کنم که این ماموریت از طرف فدراسیون به من داده شده که تیم ملی ایران را به جام جهانی ببرم اما به آنهایی که به واقعیت نگاه نمی‌کنند یا آن‌را نمی‌دانند بار دیگر باید بگویم و تاکید کنم که انتخابی جام جهانی 2014 برای ما در سال‌های 2011 و 2012 است.» کارلوس کی‌روش به‌تازگی به تهران بازگشته و البته در روزهایی به تهران آمده که برخی مربیان لیگ برتر نسبت به برنامه‌های تیم ملی معترض هستند. به همین دلیل، مرد پرتغالی که پیش‌تر نسبت به امکانات تیم ملی و کم‌کاری فدراسیون در قبال تیم ملی واکنش نشان داده بود، این بار نسبت به صحبت‌های مربیان لیگ برتر واکنش تندی نشان می‌دهد.

برخی مربیان لیگ و از جمله آنها پرویز مظلومی، سرمربی استقلال نمی‌تواند برنامه‌ریزی تیم ملی برای بازی با قطر (به‌عنوان یک مسابقه تشریفاتی) را بپذیرد. مظلومی در این باره می‌گوید: «فوتبال ما حرفه‌ای است اما برنامه‌ریزی‌مان حرفه‌ای نیست، ضمن اینکه بازی‌های تیم ملی هم در این میان وجود دارد و مربی تیم ملی برای بازی‌های معمولی هم 12 روز اردو می‌خواهد. این کار به باشگاه‌ها فشار می‌آورد و هواداران را نیز از آمدن به ورزشگاه دور می‌کند. مطمئنا هواداران در بازی‌هایی که در روزهای تعطیل برگزار می‌شود، راحت‌تر شرکت می‌کنند تا بازی‌هایی که در میان هفته و ساعت‌های بدی برگزار می‌شود.»

پس از 24 نوامبر و بازی با اندونزی من با هماهنگی با سازمان لیگ قول دادم تا دیدار با قطر هیچ برنامه‌ای برای بازیکنان نداشته باشم و به قولم عمل کردم. از آن زمان تا دیدار با قطر یک فاصله سه‌ماهه است که ما به‌هیچ‌وجه بازیکنان را دراختیار نداریم و این برای ما که در کوران مسابقات انتخابی جام جهانی هستیم، قابل درک نیست اما من این کار را انجام دادم چون به مربیان لیگ برتر قول داده بودم. اکنون نیز طبق مقررات فیفا 6 روز پیش از بازی با قطر می‌توانیم بازیکنان را دراختیار بگیریم و پس از 3 ماه بدون فعالیت، یک دیدار تدارکاتی با اردن گذاشته‌ایم و 4 روز تمرین برای آن. آیا انتظار این است که ما هیچ کاری انجام ندهیم؟ واقعیت این است که ما در طول این 12 روز اردو، تنها 6 یا 7 روز تمرین فعال داریم که بتوانیم مسائل تکنیکی و تاکتیکی را مرور کنیم.»

جالب اینکه مظلومی نسبت به صحبت کی‌روش درباره قولی که به مربیان داده مبنی بر اینکه 3 ماه تمام است که هیچ اردویی برای تیم ملی نگذاشته، حرف‌هایی برای گفتن دارد. او می‌گوید: «مگر می‌توانست با این فشردگی، اردو هم بگذارد. کی‌روش خودش حرفه‌ای است و خوب می‌داند که فشار روی بازیکنان، به آنها آسیب می‌زند و آسیب‌دیدگی آنها باعث لطمه خوردن به تیم ملی می‌شود. پس باید بین تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل بیشتری صورت بگیرد. باشگاه‌ها اساس تیم ملی هستند و سؤال من از آقای کی‌روش این است که آیا در فوتبال حرفه‌ای دنیا به همین صورت بازیکنان را از باشگاه‌هایشان دور می‌کنند؟»

ظاهرا برگزاری اردوی طولانی‌مدت و برگزاری مسابقه دوستانه قبل از بازی با قطر برای کی‌روش اهداف دیگری در بر دارد؛با توجه به فاصله کم بازی‌های مرحله بعد، این تنها فرصت او برای رسیدن به هماهنگی در تیم ملی است. کی‌روش تاکید می‌کند: «برای من کاملا روشن است افرادی که این مسائل را عنوان می‌کنند علاقه‌ای به رفتن تیم ملی به جام جهانی ندارند. البته به آنها احترام می‌گذارم اما اینها کسانی هستند که تنها جلوی پایشان را می‌بینند. درنهایت فقط می‌توانم به آنها بگویم که زمانی را برای تلف کردن برای افرادی که منافع شخصی و باشگاهی خود را به منافع ملی و تیم ملی ترجیح می‌دهند، ندارم. بهتر است حاشیه‌سازی نکنید و مسئولیت‌پذیر باشید.»

البته مظلومی معتقد است که هواداران استقلال نمی‌پذیرند که قهرمان نشویم اما به جام جهانی برویم. در این میان، مربیانی هستند که با عقاید کی‌روش همسو هستند؛ مثل مجید جلالی، سرمربی فولاد که می‌گوید: «کی‌روش راست می‌گوید، فوتبال ما آینده‌نگر نیست.»

برنامه اردوی 12روزه تیم ملی

مرحله اول، 28 بهمن: اعزام تیم ملی به دبی
و آغاز اردو و تمرینات در این شهر
4 اسفند: دیدار دوستانه با اردن در دبی
5 اسفند: بازگشت به تهران
مرحله دوم، 6 اسفند: ادامه اردو در تهران
10 اسفند: دیدار با قطر در ورزشگاه آزادی

کد خبر 157135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز