«مربیان اعتراض دارند، مدیران اعتراض دارند، اتفاقا من هم اعتراض دارم و باید منصفانه بگویم که همه حق دارند. باید متوجه شویم برایمان لیگ قهرمانان آسیا مهم‌تر است یا صعود به جام جهانی. باید تاکید کنم با توجه به وضعیت فعلی، ما آمادگی لازم برای حضور در رقابت‌های ملی را نداریم.»

کارلوس کی‌روش که در هفته‌های اخیر تعامل بیشتری با رسانه‌ها داشته، در تازه‌ترین صحبت‌های خود بار دیگر بر اهمیت جام جهانی تاکید می‌کند. کی‌روش ادامه می‌دهد: «من به خاطر تیم ملی وظیفه دارم بهترین تصمیم را بگیرم اما یک چیز را مطمئن باشید؛ من بعد از 32 سال کار به خصوصیت‌های ثابتی رسیده‌ام و دلیلی نمی‌بینم که بخواهم آنها را تغییر بدهم. من خودم هیچ منفعت شخصی ندارم و در تمام زندگی‌ام هم انسان مستقلی بوده‌ام. البته من هم ممکن است اشتباه کنم. در جای دیگری هم به شوخی گفته بودم که چیزی نمانده تا انسان کاملی شوم. در 35 سالگی روزانه 100 بار مرتکب اشتباه می‌شدم و حالا تنها روزی 25 بار اشتباه می‌کنم! با این حال اگر اشتباهی کردم این حق شماست که انتقاد کنید.»

آرژانتین و کره‌جنوبی

او برای مشخص‌کردن شرایط تیم ملی مثالی از جام ملت‌های آسیا در قطر می‌زند و می‌گوید: «ممکن است مثلا در رقابت‌های قاره‌ای در صحنه‌ای بازیکنان ما به لحاظ بدنی کم بیاورند و این صحنه موقعیت خوبی را برای بازیکنی مانند پارک‌جی‌سونگ به‌وجود بیاورد و از شانس خوب ما این توپ به گل تبدیل نشود اما اگر به جام جهانی برویم و با تیمی مانند آرژانتین بازی کنیم، باید مطمئن باشیم که شانس به کارمان نمی‌آید و بازیکنی مانند مسی از این موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند و آن وقت است که تنها باید دعا کنیم.»

سرمربی تیم ملی معتقد است که برنامه تیم ملی تنها بازی‌کردن صرف نیست؛ «زمانی که به ایران آمدم برنامه فوتبال ایران را گرفتم. دیدم، پشت سر هم نوشته شده بازی، بازی، بازی و باز هم بازی. این برنامه مثل این بود که شما به 4 نفر بگویید روی 2‌صندلی بنشینند. این نشدنی است. اگر فوتبال ایران همین برنامه را باز هم ادامه بدهد، اتفاقی نمی‌افتد.ما برای حضور در جام جهانی به بازی‌های تدارکاتی نیاز داریم. می‌خواهیم 6 تا 8 بازی با تیم‌های بزرگ اروپایی و آمریکای جنوبی برگزار کنیم.»

کی‌روش با اشاره به ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا که خودشان را از سایر تیم‌های آسیایی جدا کرده‌اند، می‌گوید: «90 درصد ترکیب تیم ملی استرالیا در اروپا بازی می‌کنند، نیمی از بازیکنان تیم ملی کره‌جنوبی در فوتبال اروپا حضور دارند و بازیکنان کلیدی ژاپن هم در فوتبال این قاره فعالند. ما پشت سر این سه تیم هستیم و همواره از سوی تیم‌های پایین‌تر از خودمان هم تحت فشاریم اما من به‌عنوان سرمربی ایران می‌گویم شانس‌مان برای صعود به جام جهانی زیاد است و من به کادر فنی و بازیکنانم اعتماد کامل دارم. در این مقطع هم نگران این نیستم که ژاپن بهترین تیم آسیاست چون آنها سزاوار این عنوان هستند. آنها 30 سال است که روی فوتبال‌شان کار می‌کنند و من خودم این را دیده‌ام.»

او اضافه می‌کند: «یک جام است که نمی‌خواهم به هیچ وجه آن را از دست بدهم و آن عنوان بهترین آماده‌سازی است که اگر هوشیار باشیم، کار و تعهد به خرج دهیم و توانایی‌مان در جمع‌شدن و اتحاد را ثابت کنیم، می‌توانیم این جام را بگیریم و آن وقت است که من ضمانت می‌دهم می‌توانیم شانس‌مان را برای صعود به جام جهانی بیشتر کنیم.»

فرمول پیروزی

کی‌روش با اشاره به طرحش برای کاهش تیم‌های لیگ برتری نیز می‌گوید: «اگر مثلا لیگ ایران را به 16 تیم کاهش بدهیم یعنی اینکه 4 هفته زمان بیشتری در اختیار داریم. من اگر صادق نباشم و چنین طرحی را ارائه نکنم ممکن است نتوانم شب راحت بخوابم. این نه تنها برای تیم ملی مفید است بلکه به فوتبال ایران هم کمک می‌کند. ما باید به فرمول پیروزی برسیم. اگر 2 فاکتور باشد و فاکتور بعدی را نداشته باشیم، به این فرمول نمی‌رسیم. بازیکنان ما در حال حاضر در لیگی بازی می‌کنند که کیفیت خیلی بالایی ندارد و این شرایط به آنها اجازه نمی‌دهد که به کیفیت بالاتری برسند. البته می‌خواهم مربیان باشگاهی با ما در یک گروه باشند، نه اینکه مخالف‌مان باشند. من هم با اطمینان قوی می‌گویم که ما از شانس بسیار بالایی برای صعود به جام جهانی برخورداریم اما نحوه آماده‌سازی کلید موفقیت ماست.»

کد خبر 158703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز