همشهری آنلاین: نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از شورای امنیت و دبیر کل این سازمان خواسته است تا حمله اخیر به دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کنند.

به گزارش پرس تی وی، محمد خزاعی روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت با ابراز نگرانی عمیق تهران از اقدامات تروریستی غیرانسانی و جنایت‌کارانه علیه دانشمندان هسته‌ای ایران، از آن‌ها خواست تا چنین اقدامات تروریستی را به شدیدترین نحوممکن محکوم کنند و تدابیر موثری را برای ریشه کنی این پدیده شوم در تمامی اشکال آن به کار گیرند.

در نامه خزاعی تصریح شده است : هرگونه فشار سیاسی و اقتصادی و یا حملات تروریستی علیه دانشمندان هسته‌‌ای ایران، نمی تواند حق دست‌یابی به انرژی هسته‌ای را از ملت ما سلب کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود : شواهد موجود جمع آوری شده از سوی مقا‌های امنیتی ایران نشان می‌دهند که عاملان این جنایت همانند دفعات قبلی، ازهمان شیوه‌ای که برای تروردانشمندان هسته‌ای ایرانی استفاده کرده بودند، استفاده کرده‎اند.

خزاعی افزود : این شواهد نشان می‌دهند که تروریست‌ها یک بمب مغناطیسی به خودرو حامل دانشمندان هسته‌ای وصل و آن را منفجر کرده‌اند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود :  علاوه بر این، شواهد قوی موجود است که نشان می‌دهد دست‌های خارجی پشت این ترورها قرار دارند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از مقامات غربی به خبرگزاری رویترز گفته‎اند که اتهاماتی که ایران در این خصوص به عوامل خارجی وارد می‎کند احتمالا درست است چرا که هدف قرار دادن متخصصان هسته‎ای این کشور احتمالا قسمتی از یک نقشه است که از جانب سازمان‎های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم اسرائیل، طراحی شده تا به این ترتیب در روند برنامه هسته‎ای ایران اختلال ایجاد شود.

در اثر انفجار یک بمب مغناطیسی در تهران که صبح روز چهارشنبه ( ۲۱ دی ) به وقوع پیوست، مصطفی احمدی روشن استاد دانشگاه و یکی از معاونان سایت هسته‌ای نطنز ایران و همراه وی به شهادت رسیدند.

احمدی روشن دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌ مهندسی شیمی و از مقامات ارشد تاسیسات هسته‌ای نطنز بود.

این واقعه دل‌خراش در حالی به وقوع پیوست که در سال‌های اخیر شماری از دانشمندان ایرانی قربانی تروریسم شده‌اند.

تروریست‌ها در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ (۲۹ نوامبر ۲۰۱۰) نیز با بمب، خودروهای متعلق به مجید شهریاری و فریدون عباسی، از اساتید دانشگاه‌های ایران را منفجر کردند.

شهریاری در این انفجار کشته شد اما دکتر عباسی و همسر وی جراحات اندکی برداشته و روانه بیمارستان شدند.

وزارت اطلاعات ایران در سال ۱۳۸۹ اعلام کرد که سرویس جاسوسی اسرائیل(موساد)، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرویس جاسوسی انگلیس ( ام آی ۶)، همگی در این ترورها نقش داشته‌اند.

دکتر علی محمدی فیزیکدان اتمی ایران و استاد دانشگاه تهران نیز در سال ۱۳۸۸ در پی انفجار کنترل از راه دور یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده ، در تهران به شهادت رسید.

کد خبر 157038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز